خانه پیش ساخته در رشت

خانه پیش ساخته در رشت
خانه پیش ساخته در رشت

خانه پیش ساخته در رشت

خانه‌های پیش ساخته که در منطقه شمالی کشور بیشتر دیده می‌شوند، سازه‌هایی هستند که امروزه طرفداران زیادی پیدا کردند. این سازه‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که سبب شده مشتریان زیادی به دنبال آن‌ها باشند. این خانه‌ها می‌توانند مطابق سلیقه مشتری ساخته شوند و در طرح‌های مختلفی اجرا می‌شوند. این سازه‌ها امکان جا به جایی دارند و این مورد یکی از نکات مثبت آن‌ها محسوب می‌شود. یکی از مکان‌هایی که افراد بسیاری دوست دارند در آن یک خانه پیش ساخته داشته باشند، رشت واقع در استان گیلان است. در این مطلب ما قصد داریم شما را با خانه‌های پیش ساخته، انواع آن‌ها و خانه پیش ساخته در رشت آشنا کنیم.
30 آذر 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه

خانه پیش ساخته چیست؟

این نوع خانه‌ها که با نام خانه پیش ساخته شناخته می‌شود، خانه‌هایی هستند که اجزای آن‌ها از قبل آماده و ساخته شده و به محلی تحویل داده می‌شوند تا آن‌ها را مونتاژ یا به عبارتی سر هم کند. در نتیجه نصب و مونتاژ نهایی خانه پیش ساخته تشکیل و آماده تحویل می‌شود. این خانه‌ها می‌توانند مطابق نظر مشتری از مساحت، نقشه، طرح و تعداد طبقات متفاوتی برخوردار باشند. این خانه‌ها معمولا برای سکونت و یا راه‌اندازی کسب و کار یا کارگاه کاربرد دارند و بسته به نیاز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند.

برای ساخت این خانه‌ها از مصالح مختلفی همچون مصالح چوبی، فولادی، کامپوزیتی و آلومینیومی استفاده می‌شود. پس از اینکه این سازه‌ها مطابق نظر مشتری ساخته می‌شوند، می‌توان آن را به مکان مورد نظر مشتری منتقل شود. این خانه‌ها به عنوان ویلا در مناطق شمالی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به مکان‌های مختلف حمل کرد.

قیمت این سازه‌ها نیز با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شوند. یکی از فاکتور‌هایی که تاثیر زیادی بر قیمت این خانه‌ها دارد، انواع این سازه‌هاست که در ادامه قصد داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

خانه پیش ساخته در رشت

خانه پیش ساخته در رشت

انواع خانه پیش ساخته در رشت

خانه‌های از پیش ساخته شده در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارد. در ادامه به انواع خانه‌های از پیش ساخته موجود می‌پردازیم:

سازه‌های فلزی

این مدل سازه یکی از سازه‌های پر‌طرفدار در میان مشتریان است. این مدل یکی از مدل‌های خانه پیش ساخته در رشت است که مشتریان می‌توانند از آن بهره مند شوند. این سازه همانطور که از نامش مشخص است فلزی است و از قطعات فولادی و فلزی در ساخت آن استفاده می‌شود. از این سازه‌ها به عنوان انبار، سوله، کانکس و گاراژ استفاده می‌شود و جزو رایج‌ترین خانه‌های از پیش ساخته شده محسوب می‌شود. از مزایای این نوع خانه‌ها می‌توان به قیمت مناسب و قابلیت حمل آسان آن‌ها اشاره کرد. همچنین در این نوع ساخته‌ها فاکتور‌هایی همچون وضعیت آب و هوا، سبک سازه، مقاومت در برابر برف، باران و حریق در نظر گرفته می‌شود.

این سازه‌ها در مدت زمان کوتاهی ساخته و به مشتری تحویل داده می‌شوند و بسیار با‌کیفیت و مقاوم هستند. به سبب مقاومت این نوع خانه‌ها در هنگام بلایایی همچون زلزله و سیل از آن‌ها استفاده زیادی می‌شود.

سازه‌های پانل ساندویچی

این نوع سازه‌ها بسیار سبک وزن هستند و به همین دلیل امکان جا به جایی آسان آن‌ها برای افراد وجود دارد. این سازه‌ها از دو لایه ورق و لایه فوم بین آن‌ها ساخته می‌شود و به همین دلیل سبک وزن است. این نوع خانه‌ها جزو خانه‌های ساخته شده با تکنیک‌های مدرن و نوین امروزی محسوب می‌شوند و قیمت بالا‌تری نسبت به سازه‌های فلزی دارند. اجزای تشکیل دهنده این نوع سازه شامل پانل پلی اورتان، پانل آلوزینک و پانل ساندویچ سقفی است و با توجه به این اجزا، سازه‌های پانل ساندویچی قابلیت منطبق کردن خود با هر شرایطی را دارند. اگر قصد خرید خانه پیش ساخته در رشت را دارید، این مدل جزو گزینه‌های مناسب محسوب می‌شود.

از مزایای این نوع سازه می‌توان به هزینه نگهداری پایین، پایداری در برابر زلزله، جا به جایی آسان و امکان استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی اشاره کرد. از موارد استفاده از این نوع سازه را نیز می‌توان به کمپ‌های اضطراری، سرویس‌های بهداشتی، آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌های موقت، اتاقک‌های نگهبانی و نمازخانه‌ها اشاره کرد.

سازه‌های PVC

این نوع از سازه‌ها که با نام خانه‌های پیش ساخته کانکسی نیز شناخته می‌شوند جزو گزینه‌های مناسبی هستند که افراد می‌توانند آن را به عنوان یک سازه پیش ساخته انتخاب کنند. این سازه بسیار سبک است و در برابر فرسایش مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. این نوع سازه به راحتی مونتاژ می‌شود و به سرعت به مشتری تحویل داده می‌شود. مشتری می‌تواند با توجه به سلیقه خود شکل و ظاهر سقف، دیوار، نمای داخلی و بیرونی خانه را انتخاب کند؛ به عبارتی این سازه‌ها می‌توانند کاملا شخصی سازی شده ساخته و به مشتری تحویل داده شوند. از مزایای استفاده از این نوع سازه می‌توان به ارزان قیمت بودن و استحکام و مقاومت آن اشاره کرد.

سازه‌های چوبی

همانطور که از نام این نوع خانه پیش ساخته مشخص است، مصالح اصلی آن چوب‌ها هستند و در واقع این نوع سازه با استفاده از چوب ساخته می‌شود. سازه‌های چوبی خصوصا در مناطق شمالی محبوبیت زیادی دارند سازه‌های چوبی حس بسیار خوبی را به افراد منتقل می‌کنند و جزو زیبا‌ترین سازه‌های موجود محسوب می‌شوند. این سازه‌ها به گونه‌ای شباهت به سازه‌های سنتی موجود در شمال کشور را دارند به همین دلیل خصوصا افرادی که قصد دارند این سازه را برای مناطق جنگلی استفاده کنند باید بدانند سازه چوبی بهترین و متناسب‌ترین مورد است. یکی از مدل‌های خانه پیش ساخته در رشت نیز همین مدل است که مشتریان زیادی دارد.

این نوع سازه‌ها در متراژ و طبقات متفاوتی تولید می‌شوند و بسته به نظر مشتری می‌توانند دوبلکس یا یک طبقه باشند. قیمت این نوع سازه‌ها بسته به متراژ، تعداد طبقات و نوع چوبی که در آن‌ها به کار برده می‌شود، متفاوت است.

اجزای خانه‌های پیش ساخته چوبی در کارگاه‌های برشکاری آماده و سپس آماده مونتاژ و نصب می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نصب، مونتاژ و تحویل این نوع سازه ممکن است نسبت به سازه‌های دیگر مدت زمان بیشتری احتیاج داشته باشد.

خانه پیش ساخته چوبی در رشت

قیمت خانه پیش ساخته چوبی در رشت

سازه‌های بتنی

این نوع سازه‌ها کاربرد گوناگونی دارند و مدت زیادی است در عرصه خانه‌های از پیش ساخته شده از آن‌ها بهره می‌برند. اجزای این نوع سازه‌ها ابتدا در کارگاه تولید می‌شوند و سپس به محل نصبی که توسط مشتری مشخص می‌شود، انتقال پیدا می‌کنند. یکی از نکات مثبت در این نوع سازه‌ها سرعت بالای اجرای آن‌هاست که سبب محبوبیت سازه‌های بتنی شده است.

از این نوع خانه‌های پیش ساخته به عنوان اتاقک نگهبانی، خانه‌های سازمانی، اقامتگاه‌های توریستی و… استفاده می‌شود. از مزایای این نوع سازه می‌توان به امکان نماسازی با رنگ و گچ، جا به جایی آسان، مقاومت در برابر زلزله، کیفیت بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

مزایا خانه‌های پیش ساخته

خانه‌های از پیش ساخته شده از مزایای زیادی برخوردار هستند که سبب شده امروزه بسیار مورد توجه قرار بگیرد و افراد به سمت آن‌ها سوق پیدا کنند. در ادامه با برخی از مزایای خانه‌های پیش ساخته آشنا می‌شوید:

  • اکثر این سازه‌ها دارای عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی هستند که ویژگی بسیار مفید و قابل توجه است.
  • خانه پیش ساخته در رشت امکان گرفتن تاییدیه و مجوز رسمی دارد.
  • این خانه‌ها به سرعت ساخته و به شما تحویل داده می‌شوند.
  • از مهم‌ترین نکات این سازه‌ها امکان جا به جایی و تغییر مکان آن‌هاست.
  • این سازه‌ها در برابر زلزله مقاوم هستند و حس امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • یکی از نکات قابل توجه در رابطه با این سازه‌ها امکان تغییر دکوراسیون و یا ساختن سازه مطابق سلیقه خود است.

معایب خانه‌های پیش ساخته

همانطور که مزایای این خانه‌ها را برای شما بیان کردیم باید بگوییم این خانه‌های پیش ساخته از معایبی نیز برخوردارند. در ادامه به معایب سازه‌های پیش ساخته می‌پردازیم:

  • یکی از معایبی که در این نوع سازه‌ها وجود دارد این است که برای نصب آن‌ها حتما باید از طرف دولت مجوز داشته باشید در غیر این صورت تخلف کرده‌اید.
  • این سازه‌ها فقط به دست افراد کاربلد و متخصص نصب می‌شوند و امکان نصب آن‌ها توسط افراد عادی وجود ندارد.

قیمت خانه پیش ساخته در رشت

همانطور که گفته شد، مولفه‌های مختلفی در تعیین قیمت خانه‌های پیش ساخته تاثیر دارند. یکی از این مولفه‌ها نوع سازه‌ای است که توسط مشتری انتخاب می‌شود؛ هر سازه با توجه به مشخصات، ویژگی‌ها و متریالی که در تولید آن استفاده می‌شود از قیمت متفاوتی برخوردار است. یکی از نکات دیگر که تاثیر زیادی بر قیمت دارد، نوع و کیفیت متریالی است که در ساخت سازه از آن‌ها بهره می‌برند. از موارد دیگری که بر قیمت تاثیر می‌گذارند می‌توان به متراژ و تعداد طبقات سازه مطابق نظر مشتری اشاره کرد.

کلام آخر| خانه پیش ساخته در رشت

در این مطلب درباره خانه پیش ساخته در رشت و انواع خانه‌های پیش ساخته و کاربرد، مزایا و معایب آن‌ها سخن گفتیم. با توجه به این مطلب می‌توان گفت اگر قصد خرید یکی از این سازه‌ها را دارید بدون شک ضرر نخواهید کرد. با توجه به متن می‌توانید به نسبت نیاز خوب سازه مورد نظر خود را انتخاب کنید و متراژ و تعداد طبقات مورد نظر خود را تعیین کنید. پس از اتمام این مراحل آن را به یک فروشنده معتبر سفارش می‌دهید تا ظرف مدت کوتاهی سازه آماده شده را به دستتان برساند. امیدواریم این مطلب بتواند به خرید و انتخاب مناسب شما کمک کند. اگر پرسشی درباره این خانه‌ها برجای مانده می‌توانید از ما بپرسید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *