مزایای خرید خانه پیش ساخته در شمال

خانه پیش ساخته در شمال
خانه پیش ساخته در شمال

خانه پیش ساخته در شمال

با مورد استقبال قرار گرفتن ویلاهای شمال تنوع آنها نیز افزایش پیدا کرد. این روزها چنانچه جهت خرید خانه پیش ساخته در شمال مشاورین املاک مراجعه کنید و یا حتی به صورت آنلاین سرچ کنید، مطمئنا متوجه تنوع ویلاهای شمال خواهید شد. پیش از این اغلب افراد تصورشان از ویلاهای شمال، خانه‌های باشکوه و مهم‌تر از آن گرانی بود، خانه‌هایی که داشتن‌ آنها نیاز به پول هنگفتی داشت و تنها مختص سرمایه‌داران بود. به همین خاطر اغلب مردم به اجاره کردن موقت و چند روزه در ویلای شمال بسنده می‌کنند و ترجیح می‌دهند به اینکه صاحب ویلا شوند فکر نکنند. اما در حال حاضر خرید ویلا دیگر یک آرزو نبوده و شما هم این امکان را خواهید داشت تا با هزینه‌ای اندک مالک خانه پیش ساخته در شمال گردید. شما هم می‌توانید ویلای خود را بسازید. با ما همراه باشید.
29 آذر 1401
7 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

 خانه پیش ساخته چیست؟

ویلای پیش ساخته به ویلاهای آماده‌ای گفته می‌شود که به مکان مورد نظر انتقال می‌یابند. این نوع خانه‌ها در کارخانه‌ها ساخته شده و سپس مونتاژ می‌کنند و آن را به محل مورد نظر انتقال می‌دهند. شما این امکان را دارید که به شرکت‌ سازنده یک ویلای کاملا سفارشی و متناسب با سلیقه خود سفارش دهید. تنها بایستی هر آنچه که مدنظر دارید را با آنها در میان بگذارید.

خانه پیش ساخته در شمال را می‌توان به صورت یک یا چند طبقه و یا حتی به شکل دوبلکس و در اندازه‌های کوچک یا بزرگ ساخت. خانه پیش ساخته نیز مانند سایر ویلاها مستلزم بررسی‌ و ارزیابی‌های دقیق پیش از ساخت است. برای ساخت این خانه‌ها نمی‌توان هر نوع متریالی را مورد استفاده قرار داد و توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه بسیار ضرورت دارد.

خانه پیش ساخته در شمال همچون ویلاهای دیگر از بخش‌های مختلفی اعم از اتاق خواب، نشیمن، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، فضای سبز، استخر، درب‌های ضدسرقت و… برخوردار است. علاوه بر این خانه‌های پیش ساخته مجهز به پنجره‌های دو جداره و سیستم‌های به‌روز ایمنی، بهترین انواع لوله‌کشی و پیشرفته‌ترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند.

آنچه باعث محبوبیت این ویلاها شده است، قابلیت جابه‌جایی آنها است. به بیانی بهتر می‌توان خانه‌های پیش ساخته را هم به صورت ثابت طراحی کرد، به گونه‌ای که نتوان آنها را جابه‌جا کرد و به عبارتی یک اقامتگاه دائمی باشند، هم می‌توان به صورت سیار طراحی کرد. خانه‌های پیش ساخته سیار قابل انتقال از محلی به محل دیگر هستند.

مزایای خانه پیش ساخته در شمال

انواع خانه پیش ساخته در شمال

مزایای خرید خانه پیش ساخته در شمال

لازم است بدانید که خرید خانه پیش ساخته در شمال بنا به دلایل زیر امر کاملا معقولی است و مزایای فراوانی دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  1. خانه‌های پیش ساخته در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل بودجه قابل ساخت بوده و برای افرادی که می‌خواهند بدون رویارویی با مشکلات ساخت و سازهای سنتی صاحب ویلا در شمال گردند، بسیار مناسب خواهد بود. همچنین به زیرساخت و حجم بالایی از سیمان و گچ نیازی نداشته و ساخت ویلا را در نهایت ظرافت امکان‌پذیر می‌سازد.
  2. این خانه‌ها ایمن بوده و در مقابل عوامل طبیعی همچون زلزله کاملا مقاوم هستند. این قابلیت با در نظر گرفتن زلزله خیز بودن مناطق شمالی کشور بسیار قابل تحسین است. وزن سبک سازه‌های به کار رفته در خانه پیش ساخته موجب می‌گردد در صورت تخریب خطری جان افراد را تهدید نکند.
  3. مناطق شمالی کشور به دلیل وجود رطوبت زیاد باعث تخریب زود هنگام ویلاهای سنتی می‌شود. بسیار پیش آمده است که با گذشت مدت زمانی کوتاه ناگزیر به بازسازی ویلا شده‌اند. از این رو به کار بردن جدیدترین مصالح ساختمانی در خانه پیش ساخته در شمال که در برابر رطوبت مقاوم و در برابر صدا عایق هستند، مانع از پرداخت هزینه‌های اضافی خواهند شد.
  4. شایان ذکر است که ساندویچ پنل‌های پلی‌یورتان یکی از باکیفیت‌ترین مصالح مورد استفاده در ویلاهای پیش ساخته هستند. این متریال مرغوب هم ساخت و نصب سریع این خانه‌ها را فراهم می‌سازند، و هم باعث افزایش طول عمر این ویلاها می‌گردند. همچنین باعث می‌شوند با گذشت زمان ویلا همچنان مستحکم و پایدار بماند.

خانه پیش ساخته در شمال قابل بازیافت بوده و امکان جابه‌جایی دارند، و این یک مزیت شاخص برای این سبک خانه‌ها محسوب می‌گردد که آن را از سایر ویلاها متمایز می‌سازد.

آشنایی با انواع خانه پیش ساخته در شمال

خانه پیش ساخته در شمال با توجه به نوع مصالحی که در ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته است دارای انواع متعددی است که عبارتند از:

سازه فلزی

در ساختار نمونه‌های فلزی، سازه‌های آهنی به کار رفته شده است. در این نوع خانه‌های پیش ساخته ورق‌هایی که از جنس فولاد گالوانیزه است، بر روی پروفیل‌های آهنی قرار می‌گیرند و نمای بیرونی خانه را تشکیل می‌دهند. این خانه‌ها به ویلای کانادایی و یا کانکس ویلایی معروف هستند. از آنجایی که این کانکس‌ها باید عایق باشند، درون سازه یک لایه فوم و یک عایق از نوع پلی‌استایرن استفاده می‌شود. در انتها به منظور زیباسازی داخل سازه، دیوارپوش‌های pvc   را مورد استفاده قرار می‌دهند.

ساندویچ پنل

نوع دیگر خانه پیش ساخته در شمال ساندویچ پنل‌هایی هستند که پیش‌تر هم اشاره کوتاهی به آنها کردیم. این سازه‌ها همانند اسمشان به ساندویچ شبیه بوده و از دو طرف توسط فولاد گالوانیزه احاطه می‌گردند. درون آنها از عایق‌های پلی‌یورتان استفاده شده است، که مانع اتلاف انرژی می‌شود. در بخش داخلی سازه هم از دیوارپوش‌های طرح‌دار استفاده می‌شود.

سازه چوبی

نوع چوبی در ایران به ندرت استفاده می‌شود. زیرا که این نوع از خانه‌های پیش ساخته به چوب‌های گران و خاصی نیاز دارد. یک‌سری از خانه‌های پیش ساخته به شکل ترکیبی ساخته می‌شوند. ساندویچ پنل‌ها عایق‌های بسیار خوبی هستند، ولی ظاهر ساده‌ای دارند. این در صورتی است که سازه‌های فلزی دارای ظاهر زیبایی هستند، اما عایق‌های مناسبی محسوب نمی‌شوند. بر همین اساس ترکیب این دو می‌تواند ایده‌آل باشد که بسیار هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خرید خانه پیش ساخته در شمال می‌توانید صاحب یک ویلا در دنج‌ترین منطقه شمال گردید. شما این امکان را خواهید داشت که ویلا را به محلی دیگر انتقال دهید و به نوعی منطقه متفاوتی را تجربه کنید.

خانه پیش ساخته در شمال

خانه پیش ساخته در شمال

خانه پیش ساخته چیست؟

سازه پیش ساخته یا Prefabricated building  خانه‌هایی هستند که کلیه قطعات آن در بیرون از محل مورد نظر ساخته شده و در نهایت در محل نصب به یکدیگر متصل می‌گردند. این ویلاها به دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 تقسیم‌بندی خانه‌های پیش ساخته به لحاظ حمل و جابه‌جایی

  • خانه‌های پیش ساخته قابل حمل و جابه‌جایی

از جمله خانه‌هایی که دارای قابلیت جابه‌جایی هستند، می‌توان به کانکس‌ها اشاره داشت.

  • خانه‌های پیش ساخته غیر قابل حمل و جابه‌جایی

نوع دیگر این خانه‌ها دارای قابلیت جابه‌جایی نبوده و در محل مورد نظر به یکدیگر متصل می‌شوند. به طور معمول خانه‌های بزرگ در این دسته قرار می‌گیرند که دیگر  قابل جابه‌جایی و انتقال نیستند.

 تقسیم‌بندی خانه‌های پیش ساخته به لحاظ نوع کاربرد

خانه پیش ساخته در شمال به لحاظ نوع کاربرد به دو نوع خانه‌های پیش ساخته رفاهی و خانه‌های پیش ساخته مسکونی تقسیم‌بندی می‌گردند.

امکانات خانه پیش ساخته در شمال

امکاناتی که ممکن است یک خانه پیش ساخته از آن برخوردار باشد اعم از کمد دیواری، آشپزخانه، کابینت، سرویس بهداشتی، حمام، سالن نشیمن، انشعاب لوله کشی و سیستم گرمایشی و سرمایشی است. در برخی از انواع خانه‌های پیش ساخته می‌توان درب ضد سرقت نیز نصب کرد که علی‌رغم پیشگیری از سرقت، زیبایی ظاهری ویژه‌ای هم به ویلای پیش ساخته می‌دهد. استفاده از پنجره‌های دوجداره PVC مانع از ورود صدا به داخل شده و نور مناسبی به فضای داخلی خانه می‌دهد.

انواع خانه‌های پیش ساخته

خانه‌ پیش ساخته در شمال اغلب به سبک‌ مدرنیسم و فیوچریسم ساخته می‌شوند. خانه‌های پیش ساخته از نظر مصالح و مواد اولیه دارای انواع گوناگونی است که به شرح زیر است.

۱.  خانه پیش ساخته بتنی

خانه‌های پیش ساخته از نوع بتنی از اسکلت فلزی استفاده می‌شود که وزن سبکی داشته و بتن ریزی یکنواخت جهت فضای اسکلت فلزی به کار برده می‌شود. این سازه‌ها در محل اجرا نیازی به عملیات ساخت و ساز ندارند. زیرا عمل ساخت خانه در کارخانه و با صرف وقت زیادی انجام می‌پذیرد و به محل مورد نظر انتقال می‌یابد.

 ۲. خانه پیش ساخته چوبی| خانه پیش ساخته در شمال

از دیگر انواع این سازه‌ها می‌توان به خانه‌های پیش ساخته چوبی اشاره داشت که اغلب اجزای تشکیل دهنده آن از چوب است. این سبک از سازه‌ها به دلیل وزن سبکی که چوب دارد در مناطق زلزله خیز بسیار مناسب بوده و هزینه کمتری در مقایسه با سازه‌های بتنی و فلزی دارد.

 ۳. خانه پیش ساخته پی وی سی (PVC)

خانه پیش ساخته در شمال از نوع پی وی سی دارای ویژگی‌هایی از جمله قیمت ارزان، جابه‌جایی و حمل آسان، طول عمر بالا و نصب سریع و آسان است.

 ۴. خانه پیش ساخته (LFS)

مدرن‌ترین و به‌روزترین خانه پیش ساخته در شمال متعلق به این سازه بوده که با ورق‌های فولادی در ضخامت کم و پوشش گالوانیزه ساخته می‌شود. از جمله ویژگی‌های خانه‌های پیش ساخته به سبک  (LFS)  باید به وزن سبک، نصب سریع با هزینه پایین، صرفه جویی در زمان اشاره داشت. همچنین از ظرافت و زیبایی بالاتر در مقایسه با سازه‌های بتنی، استحکام بالا در برابر زلزله، آتش سوزی، انقباض و انبساط و جابه‌جایی آسان برخوردار است. این سازه در ساختمان‌های خیلی بزرگ قابل استفاده نبوده و اغلب برای ویلاهای کوچک در یک یا دو طبقه، سوییت‌ها، رستوران، سالن ورزشی و مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *