مهم‌ترین نکاتی که متقاضیان خرید کانینتر کارکرده باید بدانند | خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم

12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۱

مقدمه خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم از هر نظر به صرفه‌تر از خرید کانتینرهای نو است. این کانتینرها قیمت مناسبی دارند و تبدیل آن‌ها به کانتینری با کاربردی دیگر ساده‌تر است. البته در کنار مزایای زیاد خرید کانتینر به صورت دست دوم مشکلاتی هم وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت پایین این محصول در نوع دست دوم اشاره کرد. با این حال در نظر گرفتن برخی نکات در زمان خرید کمک می‌کند که خرید این محصول بدون هیچ مشکل و دردسری انجام شود. در ادامه به بررسی نکاتی که به خرید کانتینر به صورت دست دوم کمک می‌کنند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا خرید این محصول را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

تفاوت کانتینر دست دوم با نو

کانتینر یک سازه تشکیل شده از اسکلت فلزی است که مقاومت بالایی دارد. بیشترین کاربرد آن در زمینه حمل و نقل محصولات مختلف و خانه های پیش ساخته است. این وسیله برای حمل کالاها در مسافت زیاد استفاده می‌شود و از آسیب‌دیدگی محصولاتی که در آن قرار دارند، جلوگیری می‌کند. تمام فلزی بودن این سازه یک مزیت مهم است و مقاومت آن را چند برابر می‌کند اما به همان نسبت باعث بالا رفتن قیمت آن هم می‌شود.

البته راه‌هایی هم وجود دارد که با استفاده از آ‌ن‌ها می‌توان یک کانتینر با کیفیت را با قیمت مناسبی در اختیار داشت که یکی از آن‌ها خرید کانتینر دست دوم است. قیمت خرید کانتینر دست دوم پایین‌تر از کانتینر نو است و کیفیت آن در بسیاری از موارد مشابه کانتینرهای نو است. کانتینر دست دوم معمولا در شکل ظاهری کیفیت پایین‌تری نسبت به کانتینر نو دارد و در بعضی موارد ممکن است نیاز به تعمیرات جزئی آن هم باشد.  با این حال مزایای خرید نوع دست دوم این محصول، بیشتر از معایب و مشکلات آن است.

آیا خرید کانتینر دست دوم به صرفه است؟

زمانی که صحبت از خرید محصولات دست دوم مانند کانتینر می‌شود، افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند. گروه اول منتقدین این نوع خرید هستند و معتقدند که محصول دست دوم هیچ‌وقت کارایی و کیفیت محصول نو و تازه‌ساز را نخواهد داشت. گروه دوم خلاف این نظر را دارند و به صرفه بودن قیمت خرید کالای دست دوم را موضوع مهم‌تری  می‌دانند.

در پاسخ به این موضوع  که خرید کانتینر دست دوم به صرفه است یا نه، می‌توان گفت که نظرات هر دو گروه تا حد زیادی درست و منطقی است اما این امکان هم وجود دارد که یک کانتینر دست دوم اما با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری کرد. این موضوع زمانی امکان‌پذیر است که با اصول خرید کانتینرهای دست دوم آشنا باشید. ب برای مثال اگر یک کانتینر خوب و سالم که نیازی به تعمیر چندانی نداشته باشد را پیدا کنید،  قطعا ارزش خرید آن، با خرید محصول نو برابری می‌کند و خرید از هر نظر منطقی‌تر است.

نکاتی مهم برای خرید اصولی کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم راهی به صرفه و اقتصادی برای داشتن این محصول با قیمت مناسب و کارایی زیاد است. در ادامه برخی از نکاتی که به خرید اصولی این محصول کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم. در نظر گرفتن این نکات ساده در زمان خرید مانع ضرر و زیان می‌شود.

نوع کاربری خود را مشخص کنید

قبل از اقدام به خرید کانتینر دست دوم، نوع کاربری و استفاده خود از این محصول را مشخص کنید. کانتینر را با چه هدفی خریداری می‌کنید و قصد چه استفاده‌ای از آن را دارید؟ کانتینرها دارای انواع مختلفی هستند که هر نوع از آن‌ها برای  حمل و نگهداری محصول خاص مناسب است. برای مثال کانتینرهایی که سقفی ندارند برای حمل و نقل محصولات مرتفع و بلند یا کانتینرهای تهویه دار مناسب حمل مواد خوراکی حساسی هستند که در صورت قرارگیری در یک محل گرم و خشک خراب شده یا رطوبت می‌گیرند.

کانتینر را بازرسی کنید

خرید کانتینر دست دوم هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. در خرید حضوری می‌توانید شخصا وضعیت کانتینر را بررسی کنید و محصولی را خریداری کنید که کیفیتی مناسب و قابل قبول داشته باشد. البته بررسی و بازرسی کانتینر در خرید غیرحضوری هم اهمیت دارد. در خرید غیرحضوری می‌توانید از فروشنده درخواست کنید که عکس و فیلم کامل محصول را برای شما ارسال کند تا از طریق مشاهده آن‌ها، وضعیت و سلامت محصول را بررسی کنید.هزینه تعمیر را تخمین بزنید

یکی از مسائل مهم که متقاضیان خرید کانتینر دست دوم کمتر به آن توجه می‌کنند و در بیشتر موارد باعث ضرر و زیان آن‌ها می‌شود، هزینه‌های تعمیر کانتینر بعد از خرید است. در زمان بازرسی برای پیدا کردن ایرادات کانتینر، هزینه‌های مورد نیاز برای تعمیر این وسیله را تخمین بزنید. گاهی‌اوقات مجموع هزینه خرید کانتینر  کارکرده و تعمیر آن معادل یک کانتینر نو از همان مدل و با همان ابعاد یا ابعاد کوچک‌تر  است. خرید محصول دست دوم با هدف به صرفه‌تر شدن قیمت انجام می‌شود و اگر خرید محصول با تعمیرات آن معادل محصولی نو باشد، دیگر نیازی به خرید کانتینر از نوع دست دوم نخواهد بود.

شرایط ارسال را در نظر داشته باشید

نکته دیگری که در خرید کانتینر دست دوم باید به آن توجه کرد، شرایط ارسال کانتینر از سمت فروشنده برای خریدار است. بعضی فروشنده‌ها هزینه ارسال را براساس  مسافت، محاسبه می‌کنند. در این شرایط هزینه ارسال مشخص است و می‌توان به صرفه بودن یا نبودن آن را بررسی کرد. اما بعضی فروشندگان، هزینه ارسال را با فاکتورهایی مانند زمان رسیدن کانتینر، شرایط جوی و… تخمین می‌زنند که در این شرایط امکان بالا رفتن غیر منطقی هزینه نهایی وجود دارد.

فروشنده‌ای معتبر پیدا کنید

تعداد فروشندگانی که امکان خرید کانتینر دست دوم از آن‌ها وجود دارد، کم نیست. به همین دلیل اگر به دنبال خرید بهترین نوع این محصول در کنار قیمت مناسب هستید، فروشنده‌ای معتبر را انتخاب کنید. به خصوص اگر قصد خرید چند کانتینر به صورت همزمان دارید، پیدا کردن فروشنده‌ای که تمام محصولات آن با کیفیت باشد، اهمیت بیشتری دارد.

بودجه شما چقدر است؟

در نهایت اگر تمام نکات گفته شده را در نظر گرفته اما بودجه کافی برای خرید کانتینر دست دوم انتخابی را نداشته باشید. همه بررسی‌های انجام گرفته بی‌فایده خواهد بود. بنابراین به عنوان مهم‌ترین موضوع جهت خرید راحت و اصولی کانتینر دست دوم، ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا انتخاب‌های شما هم بسته به بودجه در نظر گرفته شده، مشخص‌تر باشند.

درجه بندی انواع کانتینر دست دوم

یکی از موضوعاتی که متقاضیان خرید کانتینر دست دوم باید از آن مطلع باشند، درجه بندی انواع این محصول است. این موضوع هم در قیمت و هم در کیفیت کانتینر تاثیرگذار است. به علاوه درجه بندی کانتینرهای دسته دوم در نوع و شرایط حمل و جابجایی کالاها هم تاثیرگذار است. طبق استانداردهای ساخت و ساز کانتینر، انواع دست دوم این وسیله ۴ وضعیت مختلف دارند.

  • اگر کانتینر تجربه یک یا ۲ سفر و حمل بار را داشته باشد، کانتینر نسبتا جدید خواهد بود. این کانتینرها سالم هستند و نه از نظر کیفی و نه از نظر ظاهری تفاوت چندانی با کانتینرهای نو ندارند. قیمت خرید کانتینر دست دوم در این وضعیت، نسبت به دیگر انواع کانتینر دست دوم بیشتر است.
  • اگر کانتینرها با وجود چند بار سفر، عیب و ایراد به خصوصی نداشته باشند و برای حمل و نقل بین‌المللی استاندارد و مناسب باشند از نظر کیفی و وضعیت در رده دوم قرار داشته و بعد از کانتینرهای نسبتا نو قیمت بیشتری دارند.
  • سومین رتبه در درجه بندی کانتینرها مربوط به انواعی از این وسیله است که امکان حمل و نقل با آن‌ها وجود دارد اما چندان ایمن نیستند. این کانتینرها بیشتر مناسب ذخیره‌سازی کالاها هستند و تنها نسبت به آب و باد مقاومت دارند.
  • در نهایت ارزان‌ترین نوع کانتینر دست دوم، کانتینرهایی هستند که حتی برای ذخیره‌سازی کالاها هم کیفیت چندانی ندارند و تنها با تعمیری اساسی قابل استفاده خواهند بود.

خرید کانتینر دست دوم مناسب چه افرادی است؟

تمام متقاضیان خرید کانتینر و افرادی که به این محصول نیاز دارند، این امکان را دارند که به جای صرف هزینه زیاد برای خرید کانتینر نو، نوع دست دوم این محصول را با قیمت پایین‌تر خریداری کنند. با این حال این شیوه خرید برای بعضی از افراد کاربردی‌تر است. از جمله گروه‌هایی که خرید کانتینر دست دوم برای آن‌ها به صرفه‌تر است، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • افرادی که نیاز به استفاده از کانتینر دارند اما بودجه کافی برای خرید کانتینر نو ندارند
  • افرادی که به دنبال خرید چند کانتینر به صورت همزمان هستند و خرید نوع نوی این محصول، هزینه زیادی برای آن‌ها خواهد داشت
  • افرادی که تنها در یک بازه زمانی محدود مانند چند سفر پشت سر هم یا یک سفر رفت و برگشتی به کانتینر نیاز دارند
  • افرادی که بعد از یک یا چند بار استفاده قصد تغییر کاربری کانتینر خود را دارند
  • افرادی که شخصا توانایی و دانش لازم برای تعمیر کانتینرهای دست دوم را دارند و تعمیر برای آن‌ها هزینه زیادی نخواهد داشت و….

حرف آخر خرید کانتینر دست دوم

خرید کانتینر دست دوم به دلیل قیمت مناسب‌تر و کارایی مشابه با کانتینرهای نو به صرفه‌تر است. البته اگر کانتینر خریداری شده کیفیت مناسبی داشته باشد. برای خرید کانتینر به خصوص از نوع دست دوم با کیفیت باید نکاتی را در نظر گرفت که در این مطلب در مورد آن‌ها صحبت کردیم. اگر خواهان خرید این محصول هستید و تا به حال تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اید، مطالعه این مطلب کمک زیادی به شما می‌کند تا خریدی مطمئن و بدون دردسر را تجربه کنید.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *