قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری

خانه پیش ساخته 80 متری چوبی
قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری

قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری

مسکن یکی از نیازهای اولیه و اساسی برای هر فرد است و تمامی افراد تلاش می‌کنند تا خانه‌ای مناسب و راحت برای خود تهیه کنند. از آنجایی که قیمت خانه افزایش بسیار زیادی را تجربه کرده است، افراد به سمت خرید خانه پیش ساخته می‌روند. قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری، از خانه ۸۰ متری آماده و ساخته شده کمتر است و همین امر نشان از مقرون به صرفه بودن خرید خانه پیش ساخته می‌دهد. خانه‌های پیش ساخته انواع مختلفی دارند و از نظر متریال ساخت، نوع پلان و مواردی دیگر با هم متفاوت هستند و خوب به مانند تمام موارد دیگر هرچه امکانات و تجهیزات کامل‌تر انتخاب شود، قیمت آن بالاتر می‌رود.
6 آذر 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۱۸ آذر ۱۴۰۱

خانه پیش ساخته چیست؟

از گذشته تا به امروز وقتی صحبت از ساخت خانه پیش می‌آمد، یاد گچ، سیمان، بتن و میلگرد به ذهن می‌آید. اما امروزه تکنولوژی در این راه نیز قدم گذاشته و خانه‌های پیش ساخته را ایجاد کرده است. از آنجایی که قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری ارزان و مقرون به صرفه است بسیاری از افراد به سمت خرید این مدل خانه پیش رفته‌اند.

خانه پیش ساخته به ساختمانی گفته می‌شود که تمام سازه‌های آن در کارخانه ساخته شده است و در زمان لازم و در محل ساختمان فقط کافی است آنها را کنار هم قرار داد و بخش‌های مختلف را با هم مونتاژ کرد تا محیط ساختمان آماده شود.

به بیانی دیگر اجزا و قطعات خانه پیش ساخته در اندازه‌های قابل حمل در کارخانه تهیه شده و به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود و در آنجا نصب می‌شود. البته انواع دیگری از خانه‌های پیش ساخته هم وجود دارد. مثلا خانه پیش ساخته Manufactured Homes که در آن سازه فلزی در کارخانه یا کارگاه ساخته شده و در محل نصب می‌شود. همچنین می‌توان به Mobile Homes هم اشاره کرد که در ایران با نام کاروان یا کانکس شناخته می‌شود و یک سازه آماده است که روی چرخ قرار گرفته و قابل حمل است.

در ساخت خانه‌های پیش ساخته تمامی استانداردهای بین المللی و لازم برای اجرای سازه‌ رعایت می‌شود.

قیمت خانه پیش ساخته 80 متری

انواع جنس خانه‌های پیش ساخته

همان طور که گفته شد مصالح پیش ساخته در جنس‌ها و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند و از این‌رو قیمت آنها هم با هم متفاوت است. از جمله ساختمان‌های پیش ساخته می‌توان به ساختمان مونتاژ شده با فونداسیون بتنی، ساختمان پیش ساخته چوبی، ساختمان‌های پیش ساخته ساندویچ پانلی و سازه‌های ISF اشاره کرد. قیمت هر یک از این مصالح متفاوت است و به طبع قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری بسته به متریال ساخت می‌تواند متفاوت شود.

خانه پیش ساخته بتنی

همان طور که از نام این سازه مشخص است، در ساخت آن از بتن استفاده شده است. در واقع در ساخت این خانه‌ها با استفاده از پروفیل و قالب‌ها در بتن ریزی ساختاری محکم‌تر ایجاد می‌شود. پنل‌های بتنی برای ساخت ساختمان‌های چند طبقه و بزرگ هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ساختمان‌های بتنی برای خانه‌های سازمانی، خانه سرایدار و نگهبان، مکان‌های گردشگری و خانه باغ‌ها مناسب است. در خانه پیش ساخته بتنی تمامی امکانات برای زندگی وجود دارد و همچنین مقاومت بالایی هم دارند.

خانه پیش ساخته ساندویچ پانل

خانه‌های پیش ساخته‌ای که طبق روش ساندویچ پانل تهیه می‌شوند، نسبت به خوردگی و آب مقاومت بالایی دارند. این خانه‌ها به طور کامل در کارخانه ساخته شده و امکان انتقال آنها به محل به طور راحت و سریع وجود دارد.

خانه‌های پیش ساخته چوبی

داشتن خانه چوبی از فانتزی‌ها و رویای افراد بسیاری است و بسیار از افراد تمایل دارند در خانه‌های چوبی زندگی کنند. قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری چوبی بسیار مناسب است و برخلاف باور مردم قیمت آن بالا نیست، زیرا در ساخت آن از مصالح کمتری استفاده می‌شود. پلان‌های مختلفی برای خانه چوبی وجود دارد و افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود پلان مورد نظر را انتخاب کنند.

نکته‌ای در رابطه با چوب حائز اهمیت است، مقاومت پایین آن در برابر آتش است. اما با استفاده از تکنولوژی روز این امکان فراهم شده تا مقاومت چوب در برابر آتش را افزایش داد. در ساخت خانه‌های پیش ساخته بیشتر از چوب بامبو استفاده می‌شود. همچنین می‌توان چوب را به کامپوزیت تبدیل کرد و کارایی آن را بهبود بخشید.

خانه پیش ساخته 80 متری چوبی

سازه های LSF

در ساختمان‌های پیش‌ ساخته با سازه‌های LSF، اسکلت ساختمان از سازه‌های فولادی تهیه شده و پوشش بدنه آنها از گالوانیزه است. برای مونتاژ کردن قطعات این مدل خانه از پیچ و مهره استفاده می‌شود. حمل و نقل آنها بسیار راحت است و در برابر زلزله هم مقاوم هستند.

قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری چقدر است؟

همان طور که گفته شد انواع مختلفی از خانه‌های پیش ساخته وجود دارد و بسته به مصالح به‌کار رفته، محصولات برودتی و حرارتی قیمت تمام شده آنها متفاوت است. همچنین هزینه حمل تا محل را هم باید در نظر گرفت.  برای حمل از تریلی استفاده می‌شود و هر ۳۰ متر مربع می‌تواند توسط یک تریلی حمل شود. قیمت نهایی و تمام شده قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری بستگی به قیمت ساخت، هزینه حمل و هزینه‌های شهرداری دارد و نمی‌توان یک قیمت مشخص و ثابتی را برای آن بیان کرد. اما می‌توان گفت خرید خانه پیش ساخته مقرون به صرفه است.

عامل دیگری که در میزان قیمت خانه پیش ساخته تاثیر گذار است، امکانات خانه است. خانه‌ای با امکانات و تجهیزات فول قیمت بیشتری از خانه‌ای ساده دارد. در این خانه‌ها امکان سفارشی سازی خانه‌ هم وجود دارد و شما می‌توانید امکانات مد نظرتان را انتخاب کنید. تعداد اتاق خواب، اتاق خواب با کمد یا بدون کمد دیواری، متراژ آشپزخانه و کابینت‌های آن، سرویس بهداشتی و تجهیزات دیگر همگی بر قیمت تمام شده اثر گذار است. برای اطلاع از قیمت دقیق این خانه می‌توانید با کارشناسان کارخانه‌ تماس بگیرید و از آنها اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

چرا قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری کمتر از خانه آماده شده است؟

برخی بر این باور هستند که قیمت خرید خانه پیش ساخته به دلیل کیفیت و دوام پایین، ارزان‌تر از خانه‌های دیگر است. اما در واقع چنین نیست و خانه پیش ساخته یک خانه واقعی است. کیفیت ساخت آن هم مانند دیگر سازه‌ها است و از نظر کیفیت ساخت تفاوتی با خانه‌های دیگر ندارد.

در ساخت خانه‌های پیش ساخته از مصالح پیش ساخته استفاده شده است. مصالح پیش ساخته انقلابی بزرگ در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده و زمان ساخت را کاهش می‌دهد. مصالح پیش ساخته خود نیز از نظر نوع ساخت و کیفیت با هم متفاوت هستند و عاملی که بر کیفیت ساخت خانه پیش ساخته اثر می‌گذارد همین است.

قیمت خانه پیش ساخته 80 متری

در هنگام خرید خانه پیش ساخته به چه عواملی باید توجه کرد؟

قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری به عوامل مختلفی بستگی دارد و در همه جا ثابت نیست. از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه پیش ساخته می‌توان به متراژ دقیق خانه، چگونگی طراحی، کیفیت متریال ساخت، محله، امکانات در نظر گرفته شده برای ساختمان، قیمت نهایی خانه و شرایط خرید اشاره کرد.

خرید و قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری براساس منطقه سکونت

برای خرید خانه پیش ساخته نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کنید، انتخاب نوع سازه متناسب با نوع آب و هوای منطقه مسکونی است. برای خرید خانه در ایران حتما به ضد زلزله بودن آن توجه کنید. همچنین نوع سازه را متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب کنید. کارشناسان فروش و برآورد قیمت خانه پیش ساخته می‌توانند شما را در این زمینه یاری کنند.

مقرون به صرفه بودن مزیتی عالی برای خانه‌های پیش ساخته

یکی از مزیت‌های خانه‌های پیش ساخته مقرون به صرفه بودن آنها است. خانه پیش ساخته بسیار ارزان‌تر از خانه‌های دیگر است. همین ارزانی هم باعث شده بسیاری از افراد به سمت این مدل خانه‌ها بروند و بعد از گرفتن قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری برای خرید آن اقدام کنند. البته برای خرید این خانه‌ها لازم است به قیمت مونتاژ کردن آن هم توجه کنید. قیمت مونتاژ گران است و اگر بخواهید این خانه را با خانه روستایی مقایسه کنید، قیمت نهایی خرید و مونتاژ ممکن است برابر یا کمی بیشتر از خانه روستایی شود. پس حتما برآوردهای هزینه‌ای‌ را به درستی انجام دهید.

سرعت ساخت بالا

یکی از مزیت‌های استفاده از خانه‌های پیش ساخته سرعت ساخت بالای آن است. در ساخت و ساز اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود مدت زمان نسبتا زیادی و حدود یکسال زمان لازم است. شرایط آب و هوایی، تاخیر در خرید و ارسال مصالح و بسیاری دیگر از موارد می‌تواند زمان ساخت را طولانی‌تر کند. در کنار طولانی شدن ساخت، هزینه‌های ساخت هم افزایش می‌یابد. اما در صورت استفاده از خانه‌های پیش ساخته کار بسیار سریع انجام می‌شود و بسته به متراژ بین یک روز تا یک هفته مراحل نصب و مونتاژ به اتمام می‌رسد.

کلام آخر درباره قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری

خانه‌های پیش ساخته انقلابی در صنعت ساخت و ساز است و از دهه‌ها قبل در آمریکا و اروپا از آن در ساخت خانه‌های سازمانی و مواردی دیگر استفاده شده است. استفاده از این مدل خانه‌ها هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی می‌کند. خانه ۶۰ و ۸۰ متری مقرون به صرفه ترین‌ حالت خرید خانه پیش ساخته است. قیمت خانه پیش ساخته ۸۰ متری به نوع سازه، نوع طرح، متریال استفاده شده، هزینه حمل و مونتاژ وابسته است. برای برآورد هزینه دقیق می‌توانید با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید و بعد از مشخص کرده تمامی موارد فوق، قیمت نهایی مشخص می‌شود.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *