چه مسائلی در قیمت خرید انواع کانیتنر تاثیرگذار هستند؟ | قیمت کانتینر ۲۰ فوت

قیمت کانتینر 20 فوت

قیمت کانتینر 20 فوت

برای خرید کانتینر با بهترین قیمت ابتدا باید با عوامل موثر بر قیمت کانتینر آشنایی داشت. برای مثال در تعیین قیمت کانتینر 20 فوت فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند که مجموع آن‌ها در نهایت قیمت این محصول را تشکیل می‌دهند. به عبارت دیگر می‌توان اینطور گفت که قیمت این محصول در یک بازه زمانی مشخص ثابت نخواهد بود و با توجه به موضوعات مختلف نوسان خواهد داشت. بنابراین علاوه بر اطلاع از آخرین قیمت این محصول در نوع مورد نظر، بهتر است با عوامل موثر در قیمت گذاری آن هم آشنایی داشته باشید.
12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت کانتینر ۲۰ فوت|چرا باید کانتینر خریداری کرد؟

کانتینرها یکی از محصولات کاربردی در دنیای امروز هستند که هر چند شناخته شده‌ترین علت استفاده از آن‌ها، حمل و نقل است اما کاربردهای دیگری هم دارند. قبل از صحبت در مورد قیمت کانتینر ۲۰ فوت، بد نیست کمی بیشتر با این محصول کاربردی آشنا شوید تا بدانید اصلا چرا باید کانتینر خریداری کرد؟

کانتینرها محصولاتی تمام فلزی هستند و این موضوع هم در قیمت آن‌ها و هم در کاربرد آن‌ها تاثیرگذار است. برای مثال کانتینرهایی که با فلزی محکم‌تر ساخته می‌شوند معمولا برای سفرهای دریایی و سایر کانتینرها برای دیگر مصارف استفاده می‌شوند.

قیمت کانتینر 20 فوت

اطلاعات جامع در مورد قیمت کانتینر ۲۰ فوت

کانتینر نو یا دست دوم، خرید کدام به صرفه‌تر است؟

تنوع کانتینرها بسیار زیاد است. این محصول علاوه بر کاربردهای مختلف که اصلی‌ترین عامل تنوع بخشی به کانتینرها است از نظر وضعیت هم با یکدیگر تفاوت دارند و کانتینرها را در انواع مختلف نو یا دست دوم قرار می‌دهد که از نظر قیمت و کارایی تفاوت دارند. برای مثال قیمت کانتینر ۲۰ فوت و دیگر ابعاد و انواع کانتینر در نوع دست دوم پایین‌تر از کانتینر نو است اما در کانتینرهای نو بسته به مدل و زمان ساخت، طول عمر محصول بیشتر بوده و کارایی آن نیز بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت کانتینر ۲۰ فوت

همان‌طور که گفته شد قیمت کانتینر ۲۰ فوت در بازار متنوع است و عواملی که در این تنوع قیمت‌ها تاثیر دارند، موارد زیادی هستند. از جمله این عوامل می‌توان به وضعیت کانتینر، فلزی که در ساخت و تولید آن به کار می‌رود، سیاست‌های فروشنده یا برند تولید کننده کانتینر، ابعاد و اندازه دقیق آن، کارایی کانتینر و دیگر موارد اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت کانتینرهای ۲۰ فوت را بررسی خواهیم کرد.

نو یا دست دوم بودن کانتینر

نو یا دست دوم بودن کانتینر یکی از عواملی است که در قیمت‌گذاری انواع این محصول مانند قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. به عبارت دیگر می‌توان که این عامل مهم‌ترین موضوع در تعیین قیمت کانتینرها است. قیمت تمام شده کانتینرهای دست دوم نسبت به نو پایین‌تر و ارزان‌تر است، به همین دلیل متقاضیان خرید کانتینر و استفاده از این محصول معمولا به سراغ خرید انواع دست دوم این کالا می‌روند.

البته جزئیات مختلفی برای قیمت گذاری کانتینر بر اساس نو یا دست دوم بودن وجود دارد. برای مثال کانتینرهای دست دومی که از سلامت ظاهری و کلی بیشتری برخوردار باشند قیمت بالاتری دارند و کانتینرهایی که ظاهر یا وضعیت آن‌ها چندان مناسب نباشد با قیمت پایین‌ترین عرضه می‌شوند.

نوع کانتینر| قیمت کانتینر ۲۰ فوت

نوع کانتینر دیگر موضوعی است که در قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. همان طور که در بخش قبل گفته شد کانتینرها از نظر کاربرد و کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان کانتینرهای دارای تهویه، کانتینرهای روباز، کانتینرها پهلو بازشو، کانتینرهای یخچال دار و بسیاری موارد مشابه دیگر را نام برد که قیمت در هر نوع از آن‌ها متفاوت است.

جنس فلز کانتینر

جنس فلز کانتینر یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در قیمت این محصول کاربردی است. در حال حاضر کانتینرها با متریالی مانند فولاد کربن، فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند که هر کدام از آن‌ها قیمت اولیه متفاوتی دارند و طبیعتا این موضوع در قیمت نهایی کانتینر هم موثر است.

ابعاد دقیق کانتینر

ابعاد دقیق کانتینر یکی دیگر از مسائلی است که در قیمت کانتینر و به خصوص قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار است. کانتینرهای ۲۰ فوتی که تقریبا معادل ۶ متر هستند با ابعاد مختلفی مانند ۱.۵*۴ و ۲*۳ ساخته می‌شوند که هر کدام از نظر نوع ورق به کار رفته، کارایی و.. تفاوت دارند و در نتیجه با قیمت‌های مختلفی نیز عرضه می‌شوند.

وضعیت کانتینر

وضعیت کانتینر دیگر عامل موثر در قیمت گذاری این محصول است. در ابتدای این بخش گفته شد که کانتینرهای دست دوم خود دارای کیفیت‌های مختلفی هستند که در قیمت گذاری کانتینر تاثیر دارند و عاملی مهم در تفاوت و تنوع قیمت‌های این محصول، محسوب می‌شوند. برای مثال اگر کانتینری از نوع دست دوم باشد اما نیازی به تعمیر نداشته باشد یا تغییر آن جزئی و در حد تغییراتی در ظاهر باشد، قیمت آن بیشتر و در صورتی که کانتینر نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد، قیمت عرضه و فروش آن پایین‌تر خواهد بود.

برند تولید کننده کانتینر

در تعیین قیمت کانتینر ۲۰ فوت، یکی از عوامل مهم دیگر برند تولید کننده کانتینر است. هر تولید کننده بسته به سیاست‌های خود و فرآیندی که در تولید کانتینرهای خود طی می‌کند، قیمت متفاوتی برای این محصول عرضه می‌کند. برای مثال یک تولید کننده تمام اتصالات درب، دیواره‌ها و… را تضمین می‌کند و به همین دلیل قیمتی که برای محصول خود در نظر می‌گیرد بالاتر از نرخ بازار خواهد بود. قیمت کانتینر از  نوع ۲۰ فوت و از برندهای قدیمی و معتبر معمولا بیشتر از کانتینرهای ساخته شده توسط برندهای نوپا است.

شخصی‌سازی کانتینر| قیمت کانتینر ۲۰ فوت

شخصی‌سازی کانتینر یکی دیگر از مسائلی است که در نوسان قیمت این محصول بیشترین تاثیر را دارد. گاهی اوقات مشتریان بسته به نیاز خود کانتینر را در زمان خرید یا مدتی بعد از آن شخصی‌سازی می‌کنند. بعضی مشتریان به طور کل کانتینر را به صورت شخصی‌سازی شده و متناسب با نیازهای خود سفارش می‌دهند که در چنین شرایطی هم قیمت این محصول بیشتر از میزان استاندارد آن در بازار خواهد بود.

بیمه کانتینر

در تعیین قیمت کانتینر ۲۰ فوت نو، بیمه داشتن یکی دیگر از فاکتورهای مهم است. بسیاری از مراکز تولید کننده این کالا، محصولات نو و تازه‌ساز خود را با بیمه و تضمین خرابی، رنگ و… عرضه می‌کنند. این موضوع در تعیین قیمت این محصول تاثیرگذار است.

نکات خرید کانتینر 20 فوت

نکات جامع در مورد خرید کانتینر ۲۰ فوت

نکاتی برای خرید ارزان‌تر کانتینر ۲۰ فوت

چند مورد از مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیرگذار هستند را در بخش قبل بررسی کردیم. در نظر گرفتن نکات گفته شده در بالا برای آشنایی با روش‌های قیمت گذاری این کالا در بازار مناسب است. اما برای خریدی با قیمت مناسب، به تنهایی کافی نیست. به منظور خرید کانتینری با این ابعاد و با پایین‌ترین قیمت چند نکته مهمی که در ادامه بررسی می‌کنیم، بیشترین تاثیر را دارند.

هدف خود را از خرید مشخص کنید

اولین نکته‌ای که به کاهش هزینه‌های خرید و پیدا کردن مناسب‌ترین قیمت کانتینر ۲۰ فوت کمک می‌کند، مشخص کردن هدف خرید است. قصد استفاده از کانتینر را دارید یا تغییر کاربری آن؟ به عنوان انباری یا سازه پیش ساخته؟ کانتینر در جایی ثابت خواهد بود یا در سفرهای مختلف استفاده می‌شود؟ این سوالات و سوالات مشابه دیگر به شما جهت فهمیدن قیمت این محصول کمک زیادی می‌کند.

خرید دست دوم را صرفا با بررسی انجام دهید

بررسی کامل محصول قبل از خرید به صورت دست دوم یکی دیگر از مسائلی است که به کاهش قیمت خرید آن کمک می‌کند. گاهی کوچک‌ترین ایرادات در کانتینر از نوع دست دوم موجب مشکلات جدی می‌شود، به همین دلیل باید کلیه بخش‌های آن را بازرسی کرد.

نیاز به تعمیر را بررسی کنید

یکی دیگر از موضوعاتی که در تعیین قیمت کانتینر ۲۰ فوت تاثیر زیادی دارد، نیاز به تعمیر کانتینر است. اگر ایرادات یا مشکلات کانتینر به حدی باشند که به راحتی قابل تشخیص باشند و نیاز به تعمیر در آن مشهود باشد این نکته باید به فروشنده گوشزد ‌شود تا بابت فروش کانتینر با توجه به مشکل گفته شده هزینه کمتری دریافت کند. در صورت بی‌توجهی به این موضوع و نیاز به تعمیر کانتینر در مدتی کوتاه پس از خرید، فرد نه تنها با خرید ارزان‌تر سودی نمی‌کند، بلکه به دلیل نیاز به تعمیر کانتینر که معمولا کم هزینه هم نیست باعث ضررو زیان در این خرید هم می‌شود.

خرید را از جایی نزدیک و مطمئن انجام دهید

در نهایت یکی از آخرین نکاتی که توجه به آن‌ کمک می‌کند کانتینر با بهترین قیمت خریداری شود، خرید از فروشنده‌ای مطمئن و ترجیحا نزدیک به محصول سکونت خود است. اگر کانتینر از جایی مطمئن خریداری شود، از موضوعاتی مانند اصل بودن کالاها و… اطمینان حاصل شود، کمی نوسان قیمت عادی خواهد بود. مزیت نزدیک بودن فروشنده نیز پایین آمدن شدید قیمت حمل و نقل است. بخش زیادی از هزینه‌های سفر به این موضوع بستگی دارد.

حرف آخر قیمت کانتینر ۲۰ فوت

قیمت کانتینر ۲۰ فوت در بازار دائما در حال تغییر است. هر فروشنده بسته به سیاست‌های خود، قیمت‌ گذاری این محصول را با شرایط مختلفی انجام می‌دهد. به همین دلیل به متقاضیان خرید کانتینر توصیه می‌شود که علاوه بر کسب اطلاعات در مورد آخرین قیمت‌ها، عوامل موثر در قیمت را هم در نظر داشته باشند. در این مطلب مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت کانتینر ۲۰ فوت را معرفی کردیم. مطالعه این مطلب و نکات گفته شده در آن به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن و با بهترین قیمت را تجربه کنید.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *