راهنمای خرید تهران کانتینر دست دوم

تهران کانتینر دست دوم

تهران کانتینر دست دوم

کانتینر در واقع یک اتاقک یا محفظه فلزی نسبتاً بزرگ در ابعاد مختلف و استاندارد است. بیشترین استفاده کانتینر به صنعت حمل و نقل مربوط می‌شود. زیرا ضمن ایمنی هرچه بیشتر حمل بار باعث کاهش هزینه و میزان فضای اشغالی و سرعت عمل هر چه بیشتر آن می‌گردد.‌ تهران کانتینر دست دوم با ابعاد استاندارد ۱۲ و ۶ متری ارائه شده تا جابجایی به نحو آسان در هر مبدا و مقصدی انجام شود. بدنه کانتینرها فلزی بوده اما در قسمت کف و بخش داخلی آن معمولا چوب به کار برده شده که به آن پالت می‌گویند. با توجه به قیمت بسیار بالای کانتینر برخی از متقاضیان به دنبال خرید کانتینر دست دوم هستند، تا این محصول را با قیمت مناسب‌تری خریداری نمایند.
12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

تهران کانتینر دست دوم در انواع مختلف

کانتینرهای دست دوم نیز مانند کانتینرهای نو از نظر تنوع در سطح بالایی عرضه می‌شوند. چنانچه قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید را دارید و یا به منظور استفاده‌های شخصی به دنبال تهران کانتینر دست دوم هستید، در مراکز فروش معتبر انواع کانتینر دست دوم با توجه به کاربری مورد نظر شما در دسترس خواهد بود. در ادامه به معرفی برخی از انواع کانتینر دست دوم موجود در بازار می‌پردازیم.

کانتینر دست دوم معمولی

کانتینر دست دوم معمولی یا کانتینر خشک همه منظوره است. این سازه به صورت کاملاً حصاربندی و محافظت شده در برابر شرایط جوی مختلف بکار برده می‌شود. این نوع از کانتینرها دارای سقف، کف محکم و همچنین دیوارهای جانبی سخت بوده و همین امر باعث شده است که استفاده از آن‌ها بسیار رایج گردد. برای بارگیری و حمل بسیاری از محموله‌های معمولی از کانتینرهای خشک استفاده می‌شود. این کانتینرهای همه منظوره با توجه به برخورداری از سازگاری‌هایی برای کیسه‌های لاینر مناسب حمل و نقل محموله‌های خاصی مانند فله مایع و یا فله خشک هستند.

تهران کانتینر دست دوم

راهنمای جامع خرید کانتینر دست دوم در تهران

کانتینر دست دوم رک تخت

کانتینر دست دوم رک تخت با برخورداری از کناره‌های جمع‌شونده به راحتی تا شده و تبدیل به یک قفسه صاف می‌شود. پایداری دیواره‌های انتهایی این کانتینر به ایمن‌سازی هرچه بیشتر محموله کمک می‌نماید. بر همین اساس کانتینرهای رک تخت برای حمل و نقل ماشین‌آلات سنگین، مصالح ساختمانی، قرقره‌های بزرگ و وسایل نقلیه بسیار مناسب به نظر می‌آیند. در برخی از موارد تا ۴۵ تن محموله را می‌توان با کانتینرهای رک تخت ۱۲ متری دست دوم به راحتی حمل و نقل کرد.

کانتینر دست دوم سر باز

تهران کانتینر دست دوم سر باز همان‌طور که از نامش پیداست از قسمت سقف باز است. این کانتینر دارای بخشی قابل تبدیل بوده که امکان جدا شدن آن به طور کامل وجود دارد. کانتینرها با سقف باز برای حمل محموله‌هایی که از ارتفاع بسیار زیادی برخوردار هستند و امکان بارگیری راحت آن‌ها از طریق درب میسر نیست، مناسب هستند. مانند محصولات بسیار سنگین و حجیم و همچنین ماشین‌آلات بلندی که بارگیری و جابجایی آن‌ها تنها با استفاده از پل‌نورد یا جرثقیل امکان‌پذیر است. با استفاده از حلقه‌های قابل اتصال به ریل‌های جانبی پایین و بالا و همچنین ستون‌های گوشه موجود در این کانتیتر می‌توان نسبت به ایمن‌سازی محموله اقدام کرد. کانتینرهای روباز دست دوم در اندازه‌های ۶ و ۱۲ متری در بازار موجود هستند.

کانتینر دست دوم سقف باز

راهنمای جامع خرید کانتینر دست دوم سقف باز در تهران

کانتینر دست دوم تونلی و یا دو درب

این نوع از کانتینرهای دست دوم که دارای دو درب هستند برای حمل و تخلیه سریع‌تر محموله‌ها بسیار کارساز بوده و فضای گسترده‌تری را برای قرار دادن کالاهایی مانند آهن و فولاد فراهم می‌نمایند. درب‌های این کانتینر از نظر مونتاژ قسمت‌های مختلف مانند قفل و… یکسان بوده و با برخورداری از مهر و موم‌های مستحکم می‌توان محموله را به طور کامل محافظت و ایمن ساخت.

کانتینر دست دوم ارتفاع بلند HQ

ساختار کانتینرهای دست دوم ارتفاع بلند مشابه کانتینرهای معمولی بوده و تنها از نظر ارتفاع کمی بلندتر هستند. ابعاد استاندارد برای این کانتینرها معمولاً ۱۲ و ۱۴ متری بوده و چنانچه ظرفیت بیشتری برای حمل محموله مورد نیاز گردد از کانتینرهای فوق استفاده می‌شود. در بسیاری از کانتینرهای بلند یک شکاف در قسمت کف و انتها قرار دارد. دلیل آن اینست که  ظرف روی شاسی قرار گرفته و بتواند با پایین قرار گرفتن از ساختار بلندتری برخوردار شود.

کانتینر دست دوم پهلو باز

این کانتینرها نیز از نظر ساختاری مانند کانتینرهای عمومی و معمولی بوده و تنها تفاوت عمده آنها در باز شدن درب‌ها است. درب‌های این تهران کانتینر دست دوم از طرفین به طور کامل باز می‌شوند. بر اساس این ویژگی امکان بارگیری محموله و همچنین تخلیه مواد بسیار آسان‌تر خواهد بود. سایز استاندارد کانتینرهای پهلو باز ۱۲ و ۶ متری بوده و برای محموله‌های بسیار بزرگی که قرارگیری آن‌ها از درب‌های معمولی وجود نداشته، مناسب هستند.

کانتینر دست دوم یخچالی

کانتینرهای دست دوم یخچالی برای بارگیری و حمل موادی که به دما حساس بوده و فاسد شدنی هستند مانند سبزیجات، میوه‌ها و گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از کانتینرها برای تنظیم کردن دما به نیروی خارجی نیاز دارند. این یخچال‌ها در اندازه‌های ۶ و ۱۲ متری تولید می شوند. جنس آن ها از نوع خاصی از فولاد، با عنوان فولاد هوازدگی جهت ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

کانتینر  دست دوم عایق‌دار

این کانتینر نیز همانند کانتینرهای یخچالی دارای یک عایق بوده تا امکان کنترل دما و تنظیم آن وجود داشته و کانتینر بتواند مقدار دمای بالاتری را نیز تحمل نماید. مجهز بودن کانتر عایق‌دار به کمپرسور مکانیکی برای گرم و یا خنک کردن هوای داخل کانتینر ضروری است. این نوع از کانتینرها از یک بطری ترموس و یا فلاسک خلا ساخته شده‌اند. با توجه به این امر می‌توان از کانتینرهای دست دوم عایق‌دار برای حمل و جابجایی طولانی مدت اقلامی مانند داروها، غذاها، خون، اندام‌ها، مواد شیمیایی و… استفاده کرد.

کانتینر دست دوم با ارتفاع نصف

این کانتینرها که به کانتینرهای نیمه ارتفاع نیز مشهور هستند جهت حمل و بارگیری محموله‌های متراکم و سنگین مانند سنگ و زغال سنگ بسیار مناسب هستند. مرکز ثقل پایین این کانتینرها این امکان را می‌دهد تا به راحتی بارهای سنگین را تحمل کرده و جابه‌جا نمایند. تهران کانتینر دست دوم با ارتفاع نصف با توجه به قدرت بالایی که دارد، در محیط‌های صنعتی کاربرد دارند.

کانتینر دست دوم تانکری

این نوع از کانتینرها از فولاد بسیار قوی ساخته شده‌اند تا برای حمل و حفاظت مواد مایع برای زمان طولانی مناسب گردند. حداقل ظرفیت کانتینرهای تانکری و یا مخزن‌ها برای پر شدن از مایعات ۸۰ درصد بوده تا خطر مواج بودن مایعات وجود نداشته باشد. همچنین حداکثر ظرفیت نیز ۹۵ درصد بوده تا فضای لازم برای انبساط حرارتی مایعات فراهم شود.

مزیت‌های استفاده از کانتینر دست دوم

استفاده از تهران کانتینر دست دوم مرغوب و باکیفیت مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به برخی از مزیت‌های فوق اشاره می‌کنیم.

  • قیمت ارزان و به‌صرفه از مهم‌ترین مزیت‌هایی بوده که باعث افزایش تقاضا برای استفاده از کانتینرهای دست دوم در بازار گردیده است. کانتینرها با توجه به انواع مختلفی که دارند از نظر قیمتی معمولاً گران بوده و از این‌رو با خرید دست دوم این محصول می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای انجام داد.
  • همچنین امکان تغییر در کانتینر دست دوم بسیار آسان‌تر از تغییر در کانتینرهای نو خواهد بود. اعمال تغییراتی مانند قفسه‌بندی کردن کانتینر، اضافه کردن درب و پنجره و یا تغییر کاربری در کانتینر‌های دست دوم به راحتی امکان پذیر است.
  • اطمینان از کارایی کانتینر دست دوم با توجه به این که قبلاً امتحان خود را پس داده است از دیگر مزیت‌های خرید این محصول به صورت دست دوم به شمار می‌آید. به عنوان مثال شما می‌توانید کانتینر یخچالی دست دوم را که قبلاً اقلام خود را با سلامت جابجا کرده است، با قیمت ارزان‌تر و اطمینان بیشتری در مقایسه با کانتینر یخچالی نو خریداری کنید.

در هنگام خرید کانتینر دست دوم باید به چه نکاتی توجه داشت؟

همان‌طور که برای خرید کانتینر نو نیاز به دقت و بررسی‌های لازم است برای خرید کانتینر دست دوم نیز باید نکاتی را به شرح ذیل مورد توجه قرار داد.

  • در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز برای خرید کانتینر دست دوم از مهم‌ترین مواردی است که بر اساس آن می‌توان نسبت به خرید و انتخاب این محصول تصمیم‌گیری کرد. شما می‌توانید با توجه به بودجه مورد نظر انتخاب‌های خود را محدود کرده و تحقیق و بررسی بیشتری بر روی کانتینر‌ها انجام دهید.
  • در خرید کانتینرهای دست دوم حتماً به برند و سازنده آن دقت نمایید. کانتینرهایی برند آن‌ها معتبر است معمولا از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
  • نکته مهم دیگر توجه به میزان استفاده صورت گرفته از کانتینر است. چنان‌چه کانتینر برای مدت طولانی‌تری مورد استفاده قرار گرفته از قیمت ارزان‌تری برخوردار است.
  • برخی از کانتینرها بعد از خرید نیاز به انجام تعمیرات و رنگ‌آمیزی خواهند داشت. بنابراین قبل از خرید تهران کانتینر دست دوم هزینه‌های تعمیرات را برآورد کرده و سپس تصمیم بگیرید. چرا که در برخی از موارد ممکن است میزان هزینه‌های تعمیر کانتینر دست دوم با هزینه خرید کانتینر نو برابری نماید.

جمع‌بندی

کانتینر محفظه فلزی نسبتاً بزرگی بوده که به طور معمول در ابعاد مختلف و استانداردی تولید می‌شود. بیشترین کاربرد این محصول به صنعت حمل و نقل مربوط می شود. این مسئله باعث کاهش هزینه‌ها و میزان فضای اشغالی و سرعت عمل هر چه بیشتر در این‌باره می‌گردد. بدنه خارجی کانتینرها از ورقه‌های فلزی است. قسمت داخلی و کف کانتینر معمولاً چوب به کار برده می‌شود. تهران کانتینر دست دوم بر اساس کاربری‌های گوناگون در انواع مختلفی در بازار موجود است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • کانتینر دست دوم معمولی
  • کانتینر دست دوم رک تخت
  • کانتینر دست دوم سرباز
  • کانتینر دست دوم تونلی
  • کانتینر دست دوم ارتفاع بلند
  • کانتینر دست دوم پهلو باز
  • کانتینر دست دوم یخچالی
  • کانتینر دست دوم عایق‌دار
  • و…

چنانچه خرید کانتینرهای دست دوم بر اساس آگاهی و تحقیقات مناسب صورت گیرد، علاوه بر استفاده از یک کانتینر مرغوب و درجه یک می‌توان در هزینه‌های خرید این محصول نیز صرفه‌جویی کرد.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *