قیمت ویلای پیش ساخته بر چه اساسی تعیین می شود؟

قیمت ویلای پیش ساخته

قیمت ویلای پیش ساخته

یکی از کاربری های رایج در مورد سازه های پیش ساخته، استفاده از آنها به عنوان ویلاست. آنچه که معمولا خریداران را دچار سردرگمی می کند این مسئله است که به هنگام خرید با طیف وسیعی از قیمت ها مواجه می شوند. در این مقاله سعی می شود عوامل دخیل در قیمت ویلای پیش ساخته شرح داده شود تا از این طریق بتوانید دید وسیع تری نسبت به سازه های پیش ساخته داشته باشید و به هنگام خرید با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.
21 مرداد 1401
4 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

انواع سیستم های پیش ساخته

اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت ویلای پیش ساخته سیستم ساخت است. به طور کلی لغت “پیش ساخته” در ایران به طیف وسیعی از محصولات اشاره دارد. این مسئله گاه باعث می شود که شیوه های ساخت با هم اشتباه گرفته شوند یا به جای هم به کار روند. در یک تقسیم بندی کلی سازه های پیش ساخته را می توان در ۴ دسته جای داد. سازه های پیش ساخته پروفیلی، سازه های پیش ساخته چوبی، سازه های پیش ساخته بتنی و سازه های Lsf. هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایبی دارند که در مقالات جدا به آن پرداخته شده است.

مسئله ای که شما می بایست در نظر بگیرید این نکته است که هر یک از این سیستم های ساخت بسته به امکاناتی که در اختیار شما می گذارند قیمت ویلای پیش ساخته شما را تعیین می کنند. پس در اولین گام شما می بایست انتخاب کنید که کدام سیستم ساخت متناسب شرایط شماست. به طور کلی سازه های پیش ساخته پروفیلی ارزان ترین نوع سازه های پیش ساخته به حساب می آیند. سازه های پیش ساخته چوبی بسته به کیفیت اجرا و نوع چوب می توانند با قیمت های بسیار پایین و یا بسیار بالا تمام شوند. سازه های بتنی پیش ساخته در دسته سیستم های ساخت گران به حساب می آیند. در نهایت سازه lsf که به عنوان سازه های با قیمت مناسب و استاندارد قابلیت ساخت را دارند.

شیوه ساخت ویلای پیش ساخته

یکی از عوامل موثر در قیمت ویلای پیش ساخته، شیوه ساخت می باشد. به طور کلی سازه های پیش ساخته را می توان به دو صورت “ساخت در کارگاه” و “ساخت در محل” اجرا کرد. شیوۀ ساخت  در کارگاه عمدتا برای متراژهای زیر ۸۰ متر به کار می رود. در این شیوه ویلای پیش ساخته در چند قطعه در کارگاه ساخته می شود. سپس به محل پروژه حمل شده و در آنجا به هم متصل می شوند. در شیوه ساخت در محل اما نیروهای اجرایی در محل حاضر می شوند و ویلا را می سازند. حال بسته به این که ویلای پیش ساخته شما با چه شیوه ای ساخته شود، قیمت ویلای پیش ساخته تابع عواملی می شود.

شیوه ساخت در محل

در شیوه ساخت در محل از آنجایی که قطعات می بایست تا مقصد حمل شوند، یکسری هزینه های حمل به شما تحمیل می شود.به این معنی که بسته به محل کارگاه و مقصد ممکن است با یک مشخصه فنی، قیمت ویلای پیش ساخته در تهران با قیمت ویلای پیش ساخته در شمال یا قیمت ویلای پیش ساخته در جنوب متفاوت شود. برای این که این هزینه ها را کاهش دهید، توصیه می شود که از شیوه ساخت در کارگاه برای ویلاهای پیش ساخته زیر ۶۰ متر بهره ببرید.

در شیوه ساخت در محل، مسئله ای که به قیمت ویلای پیش ساخته می افزاید، هزینه جابجایی، اسکان و دستمزد بالاتر نیروی اجرایی است. این مسئله کاملا مرتبط با بعد مسافت است. همچنین بسته به زمانی که می خواهید ویلای پیش ساخته را اجرا کنید، ممکن است هزینه اسکان، اگر در شهرهای توریستی هستید، بالاتر از هزینه معمول شود. برای مثال هزینه خرید ویلای پیش ساخته در رشت گران تر از تهران است. با در نظر گرفتن مطالب فوق، مزیت ها و معایب هر کدام از این شیوه ها به انتخاب ویلای پیش ساخته خود بروید.

تاثیر مشخصه فنی و نقشه در قیمت ویلای پیش ساخته

مشکلی که بیش از همه خریداران را به هنگام خرید ویلای پیش ساخته درگیر می کند، طیف وسیع قیمت هاست. قیمت های متفاوت گاه انقدر زیاد می شود که خریدار را از خرید منصرف می کند. راه حل این مسئله داشتن مشخصه فنی و نقشه برای ویلای مورد نظرتان است. در واقع، هرچقدر که شما مشخصه فنی و نقشه دقیق تری داشته باشید، طیف قیمت هایی که می توانید استعلام بگیرید به هم نزدیک تر است. بنابراین، سعی کنید در وهلۀ اول نقشه ویلایی که می خواهید را تهیه کنید. سپس با بهره گیری از مشاوره به مشخصه فنی واحدی برسید. با در دست داشتن این نقشه و مشخصه فنی، قطعا قیمت ویلای پیش ساخته ای که به شما ارائه می شود راحت تر قابل ارزیابی خواهد بود.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *