اصول قیمت‌گذاری کانتینرهای دست دوم در ابعاد ۱۲ متری | قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری چقدر است؟

قیمت کانتینر دست دوم 12 متری

قیمت کانتینر دست دوم 12 متری

12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۱ دی ۱۴۰۱

مقدمه قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری

اگر به دنبال خرید کانتینری مستعمل یا دست دوم هستید اولین موضوعی که باید از آن مطلع باشید قیمت آن است. قیمت این محصول در ابعاد و انواع مختلف آن متفاوت است و قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری با کانتینر ۶ متری یا ۲۰ متری یکسان نیست. البته برای فروش کانتینر با ابعادی مشخص هم قیمت‌های متفاوتی وجود دارد. برای مثال قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری در مراکز مختلف فروش این محصول تفاوت دارد و این تفاوت قیمت دلایل مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

کانتینر دست دوم ۱۲ متری چیست؟

قبل از صحبت در مورد قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری و آشنایی با عوامل موثر در این موضوع باید با خود این کانتینرها آشنا باشید. کانتینر ۱۲ متری سازه‌ای تمام فلزی است. معمولا برای حمل و نقل محصولات و کالاهای مختلف در مسافت‌های دور و با وسایل نقلیه‌ای مانند کشتی، قطار یا هواپیما استفاده می‌شود. از این محصول برای مراقبت، نظم و حمل آسان و یکجای حجم زیادی از کالاهای مختلف استفاده می‌شود.

کانتینر ۱۲ متری در بازار با ابعاد ۲.۴ در ۵ یا ۳ در ۴ عرضه  می‌شود. این محصول تمام فلزی معمولا قیمت بالایی دارد. اما در صورتی که نوی دست دوم آن خریداری شود، امکان تهیه کانتینر با قیمت پایین‌تر هم وجود خواهد داشت. کانتینر دست دوم ۱۲ متری نوع مستعمل و کارکرده این محصول با ابعاد ۱۲ متر است که بسته به وضعیت سلامت و فاکتورهای مختلف دیگر، با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. در ادامه قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری را بررسی خواهیم کرد.

عواملی که بر قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری تاثیر می‌گذارند

کانتینرها نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر دارای انواع نو و دست دوم هستند. قیمت نوع دست دوم آن‌ها پایین‌تر از کانتینر نو و تازه‌ساز است. البته دست دوم بودن کانتینر لزوما به معنی پایین بودن قیمت آن نیست. گاهی‌اوقات قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری یا دیگر ابعاد در نهایت هم‌اندازه یا نزدیک به قیمت نوی این  محصول می‌شود و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که خرید به شکلی غیر اصولی انجام شود.

قبل از آشنایی با اصول خرید کانتینر دست دوم از نوع ۱۲ متری اما باید با عوامل مختلفی که در تعیین قیمت این محصول تاثیرگذار هستند، آشنایی داشت. فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری تاثیرگذار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جنس و کیفیت

اولین عامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری جنس تولید این محصول و کیفیت آن است. همان‌طور که گفته شد، کانتینرها سازه‌‌ای تمام فلزی هستند و نوع فلزی که در آن‌ها به کار می‌رود بسته به مدل و برند کانتینر متفاوت است. بعضی برندها کانتینر را با استفاده از فولاد کورتن تولید می‌کنند.

کانتینرهای ساخته شده از جنس این فولاد کیفیت و مقاومت بسیار بالایی داشته و بالطبع قیمت بیشتری هم دارند. اما در بعضی مجموعه‌ها ساخت این محصول با فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم انجام می‌شود که وزن پایین‌تر و قیمت کمتری هم دارند. طبیعی است که طول عمر، کارایی و مقاومت کانتینری که با فلزی محکم‌تر ساخته شده، نسبت به این ویژگی‌ها در کانتینری با فلزی معمولی بیشتر است.

استاندارد کانتینر

استاندارد و وضعیت کانتینر یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری است. این عامل در واقع، وضعیت کانتینر و قابلیت استفاده از آن را بیان می‌کند و طبق آن کانتینرها به ۴ دسته و ۴ رنج قیمت تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • دسته اول کانتینرهای کاملا سالم با قابلیت سفر، نگهداری و حمل و نقل در تمام مسیرها و دارای بالاترین استاندارد از نظر بین‌المللی هستند که نهایتا ۱ یا ۲ بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این نوع از کانتینرهای مستعمل بیشترین قیمت را دارند.
  • دسته دوم کانتینرهایی هستند که باز هم از نظر استانداردهای بین‌المللی قابل قبول بوده اما مقاومت آن‌ها نسبت به کانتینرهای دسته اول پایین‌تر است و ممکن است مستعمل بودن آن‌ها در ظاهر هم مشخص باشد.
  • دسته سوم کانتینرهایی هستند که تنها در سفرهای کوتاه قابل استفاده هستند. این کانتینرها، معمولا برای جابجایی انتخاب مناسبی نیستند اما در نگهداری گزینه خوبی بوده و نسبت به باد، باران و تغییرات جوی مقاومت دارند.
  • دسته چهارم و ارزان‌ترین نوع کانتینرها اما بی‌کیفیت‌ترین نوع آن هستند که در بهترین حالت و پس از صرف هزینه زیاد برای تعمیر آن‌ها به عنوان انبار نگهداری محصول قابل استفاده خواهند بود.

نوع کانتینر

کانتینرها علاوه بر ابعاد در انواع مختلفی هم تولید می‌شوند. یک کانتینر دست دوم ۱۲ متری ممکن است از نوع تهویه دار، روباز، پهلو باز، یخچالی، حرارتی، مخزن دار، تاشو، مسطح و… باشد که قیمت هر کدام از آن‌ها تفاوت دارد. البته قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری بر اساس نوع آن بسیار ناچیز است. مگر در مواردی که کانتینر علی‌رغم دست دوم بودن متناسب با نیازهای مصرف‌کننده قبلی، شخصی‌سازی شده باشد.

محل خرید

از دیگر عوامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری می‌توان به محل خرید این محصول اشاره کرد. کانتینر محصولی سنگین است و حمل آن تنها با ماشین آلات مخصوص و با روش‌های مشخص بارگیری امکان‌پذیر است. هر چقدر محل خرید کانتینر دست دوم از محل استفاده یا زندگی خریدار بیشتر باشد، هزینه حمل این محصول سنگین هم بیشتر خواهد شد. این موضوع گاهی باعث می‌شود که هزینه نهایی خرید کانتینر دست دوم نزدیک به هزینه خرید همان کانتینر از نوع نوی محصول شود.

زمان خرید

از دیگر عواملی که در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری تاثیرگذار هستند، می‌توان به زمان خرید این محصول اشاره کرد. کانتینر هم مانند تمام انواع محصولات کاربردی زمان عرضه و تقاضای مشخصی دارد. تقاضای خرید کانتینرها در فصل‌هایی که باربری بیشتر است، بالاتر و به همین نسبت قیمت عرضه این محصولات نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر کانتینر را در زمان تقاضای بالا برای خرید این محصول خریداری کنید، حتی در صورت خرید نوع دست دوم هم ناچار به پرداخت هزینه‌ای سنگین خواهید بود.

نرخ ارز

در نهایت آخرین عاملی که در بالا بودن قیمت همه محصولات تاثیرگذار است و در قیمت‌گذاری کانتینر دست دوم ۱۲ متری هم بی‌تاثیر نیست، نرخ و نوسانات ارز است. بالا رفتن نرخ ارز باعث بالا رفتن نرخ فلزات و انواع مختلف محصولاتی می‌شود که با فلز ساخته می‌شوند. کانتینرها نیز با توجه به تمام فلزی بودن، تحت تاثیر این موضوع افزایش قیمت خواهند داشت. تفاوتی ندارد که کانتینر از نوع نو و بدون مصرف باشد یا کانتینری دست دوم و چندین بار کارکرده و در هر حال قیمت این محصول هم دچار نوسان خواهد شد.

مهم‌ترین نکات برای خرید کانتینر دست دوم ۱۲ متری

اصولا قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری کمتر از کانتینر نو با همین ابعاد است. اما در مواردی ممکن است قیمت نهایی خرید، هم اندازه یا نزدیک به کانتینر نو باشد. چنین اتفاقی زمانی رخ می‌دهد که تنها قیمت خرید در نظر گرفته شود و به دیگر نکاتی که در خرید کانترهای دست دوم تاثیرگذار هستند، توجه نشود. مهم‌ترین نکاتی که برای خرید کانتینرهای دست دوم ۱۲ متری با بهترین قیمت باید در نظر داشت، عبارتند از:

  • بررسی زدگی و خوردگی، یکپارچه بودن و سلامت دیواره‌ها و درزهای کانتینر اولین نکته‌ای است که در زمان خرید باید در نظر داشت. گاهی مجموع قیمت تعمیر و خرید کانتینر دست دوم از قیمت کانتینر نو بیشتر می‌شود.
  • دقت به تناسب کانتینر با کاربرد، در غیر اینصورت برای استفاده از کانتینر با هدف مورد نظر باید آن را تغییر دهید که این کار هزینه دارد.
  • وضعیت رنگ و شکل ظاهری کانتینر
  • اعتبار فروشنده و….

مزایای خرید کانتینر دست دوم ۱۲ متری

هر چند بیشتر افراد به دلیل پایین‌تر قیمت کانتینر دست دوم  مهم‌ترین مزیت خرید کانتینر با این ابعاد از نوع دست دوم است اما تنها مزیت آن نیست. برخلاف تصور بیشتر افراد، قیمت پایین‌تر تنها یکی از دلایلی است که خرید کالاهایی مانند کانتینر از نوع دست دوم را به صرفه می‌کند. برخی دیگر از مزایای خرید کانتینرهای دست دوم به خصوص از نوع ۱۲ متری، عبارت از موارد زیر هستند.

  • خرید کانتینرهای دست دوم نوعی پس انداز هزینه است و با کمک سود حاصل از این سبک خرید می‌توانید به جای یک کانتینر چند عدد از این محصول خریداری کنید. یا کانتینر را مطابق با سلیقه خود شخصی‌سازی کنید
  • بیشتر کانتینرهای دست دوم با وجود مستعمل بودن، کاربردی هستند و این موضوع به خصوص برای افرادی که نیاز دائمی به کانتینر ندارند یک مزیت مهم محسوب می‌شود
  • خرید این نوع کانتینر برای افرادی که به دنبال خرید کانتینری برای جهت کاربری متناسب با نیازهای خود هستند، بسیار مناسب است
  • کانتینرهای دست دوم امتحان خود را پس داده‌اند و اگر این محصول را از فروشنده‌ای معتبر خریداری کنید، بابت کارایی کانتینر هیچ نگرانی نخواهید داشت

حرف آخر قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری

قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از خرید باید از تمام با تمام آن‌ها آشنایی داشت تا خریدی مطمئن، با مناسب‌ترین قیمت و کم‌ترین ضرر و زیان را تجربه کرد. البته راهی ساده‌تر برای خرید بهترین کانتینر دست دوم هم وجود دارد. راه ساده تر، خرید از فروشگاهی است که سابقه‌ای خوب در زمینه فروش انواع کانتینر دست دوم با ابعاد و مدل‌های مختلف دارد.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *