نکات مهم در خرید کانکس

کانکس

نکات مهم در خرید کانکس

خرید کانکس نیازمند گاه بسیار سخت به نظر می رسد. در این مطلب سعی می شود با طرح نکات مهم در خرید کانکس، به ابهامات موجود در سازه های پیش ساخته و کانکس پرداخته شود. با دانستن این مطالب می توانید به هنگام خرید کانکس با آگاهی بیشتری پیش بروید. تفاوت های قیمت برایتان قابل فهم تر می شود و خیلی سریع تر در بازار به چیزی که مد نظر دارید می رسید.
24 مرداد 1401
4 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۶ آذر ۱۴۰۱

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام خرید کانکس یا سازه های پیش ساخته دچار سردرگمی شده باشید. طیف وسیع محصولات و انواع مختلف گزینه های پیش رو سبب می شود که ساعت های متمادی گشت و گزار در فضای مجازی و یا مراجعه حضوری بیشتر منجر به سردر گمی تان شود. در این مقاله سعی می شود نکات مهمی که می تواند در انتخاب کانکس مورد نظرتان کمک حالتان باشد مطرح شود. دانستن این مطالب در آگاهی شما تاثیر خواهد گذاشت و باعث می شود در انتخاب هوشیارانه تر عمل کنید. پس تا انتهای این مطلب را بخوانید.

مشخصات فنی

اصلی ترین نکته به هنگام خرید کانکس در نظر گرفتن مشخصه فنی می باشد. در واقع، شما باید بدانید که به دنبال چه هستید. مشخصه فنی کانکس شامل تمام اجزایی می شود که در کانکس شما به کار رفته است. این اجزا شامل نوع و وزن پروفیل به کار رفته در بدنه، پوشش های سقف، نمای داخلی و خارجی و … می باشد. تعیین کننده قیمت کانکس همین مشخصه فنی می باشد. توجه داشته باشید که به هنگام خرید کانکس تا جایی که ممکن است در جزئیات وارد شوید.

در جزئیات وارد شدن به این معنی است که از فروشنده بخواهید تا مشخصات فنی را تا جایی که می شود به ریز در پیش فاکتور بنویسید. نوع پروفیل و وزن آن، ضخامت ورق گالوانیزه رنگی  بکار رفته در نما و برندهای به کار رفته در شیرآلات، لوازم الکتریکی و تاسیساتی را در پیش فاکتور لحاظ کند. اگر به هنگام خرید کانکس اینچنین مشخصه فنی ای داشته باشید، مسلم بدانید که قیمت هایی که از فروشندگان دریافت می کنید تفاوت چندانی باهم نخواهد داشت.

کاربرد کانکس مورد درخواست

همانطور که گفته شد مشخصه فنی به هنگام خرید کانکس بسیار مهم است. اما مشخصه فنی را چه چیزی تعیین می کند؟ کاربرد کانکسی که قرار است استفاده بشود. در حقیقت، قبل از گرفتن پیش فاکتور، می بایست به این سوال پاسخ بدهید که کانکس را برای چه کاربردی می خرید. کانکس کاربردهای متعددی دارد. کاربرد کانکس تعیین کننده مشخصه فنی آن است. مشخصه فنی کانکسی که به منظور استفاده مسکونی است در مقایسه با کانکس کارگاهی قطعا متفاوت است. این که تجهیز کارگاه برای چه تعداد نیروی کار انجام می گیرد در تعیین نوع کانکس ها، ابعاد و اندازه های آن ها موثر است. در نتیجه، حتما قبل از اقدام به خرید کانکس، با گرفتن مشاوره درست، مقصود خود از خرید کانکس را مشخص کنید.

مدت زمان استفاده از کانکس

مدت زمان استفاده از کانکس، فاکتور مهمی در خرید کانکس می باشد. کانکسی که برای پروژه چندماهه استفاده می شود در مقایسه با کانکسی که استفاده دائم دارد قطعا به لحاظ استحکام می بایست متفاوت ساخته شود. شما می توانید از کانکس های ضعیف تر در پروژه های چندماهه استفاده کنید. این مسئله می تواند قیمت خرید کانکس را کاهش دهد. اما باید در نظر داشت صرف در نظر گرفتن قیمت پایین تر شما را به مقصد نمی رساند. حتی زمانی که خرید کانکس به منظور استفاده کوتاه مدت است، نباید از مقداری مشخص کانکس شما ضعیف تر باشد. مضاف بر این که خرید کانکس با مشخصات فنی خوب، دست شما را به هنگام فروش نیز باز می گذارد. پس در انتخاب کانکس صرفا قیمت ارزان تر را ملاک قرار ندهید.

هزینه حمل بعد از خرید کانکس

هزینه حمل کانکس بر عهده مشتری است. پس حتما به هنگام خرید کانکس برآوردی از هزینه حمل از کارگاه تا مقصد داشته باشید. این مسئله از آنجایی مهم است که ممکن است در انتخاب شیوه ساخت کانکس تاثیر بگذارد. در پروژه های مسکونی ممکن است هزینه حمل آنقدر بالا برود که انجام پروژه به صورت ساخت در محل توجیه داشته باشد. عرض ترافیکی مجاز برای حمل کانکس، ۲.۴ متر است. پس اگر کانکس شما عرضی بیش از این داشت بر هزینه حمل شما تاثیر می گذارد. کانکس های پیش ساخته معمولا در چند قسمت ساخته می شوند. حمل این سازه ها نیز در چند قسمت انجام می شود. می توانید از فروشنده بخواهید که هزینه حمل سازه های اینچنینی را در قیمت اعلامی به شما لحاظ کند.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *