عوامل موثر بر قیمت کانتینرهای دست دوم | قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری

قیمت کانتینر دست دوم 6 متری

قیمت کانتینر دست دوم 6 متری

12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

مقدمه قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری

کانتینر سازه‌ای تمام فلزی است که برای حمل و نقل و جابجایی ایمن محصولات مختلف استفاده می‌شود. فلزی بودن و مقاومت بالای این سازه باعث شده که این ابزار با قیمت بالایی به فروش برسد. در نتیجه، بسیاری از افرادی که نیاز به استفاده از آن دارند، قادر به خرید این محصول نیستند. البته امکان خرید نوع دست دوم این محصول تا حد زیادی مشکل فروش آن با قیمت بالا را جبران می‌کند. در این مطلب قصد بررسی قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری که یکی از پر فروش‌ترین انواع کانتینر دست دوم است را داریم. با ما همراه باشید.

کانتینر دست دوم 6 متری

راهنمای خرید کانتینر دست دوم ۶ متری

کانتینر دست دوم چیست؟

کانتینرها سازه‌ای تمام فلزی، محکم و ایمن هستند که کاربرد اصلی آن‌ها حمل و نقل کالاها و محصولات در حجم زیاد و به صورت ایمن است. این سازه‌ها برای باربری با انواع وسایل حمل و نقل مانند کشتی، قطار، هواپیما و حتی خودروهای سنگین استفاده می‌شوند. با استفاده از آن‌ها ایمنی حمل و نقل بار چند برابر می‌شود.

اسکلت فلزی کانتینرها، این سازه‌ها را به محصولاتی بسیار مقاوم تبدیل می‌کند اما به همان نسبت در قیمت آن‌ها هم موثر است و موجب فروش این محصولات با قیمت بسیار بالا می‌شود. البته قیمت بالای کانتینرها مربوط به نوع نو و تازه‌ساز آن‌ها است و انواع دست دوم این محصول را می‌توان با قیمت کمتری خریداری کرد. کانتینرهای دست دوم همان کارایی کانتینرهای نو اما با قیمت پایین‌تر را دارند و مانند کانتینرهای نو در ابعاد مختلف تولید می‌شوند که پرکاربردترین آن‌ها کانتینر دست دوم ۶ متری است.

عوامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری

همان‌طور که گفته شد، کانتینرهای دست دوم همان کانتینر نو هستند که پس از یک یا چند بار استفاده به فروش رسیده و افرادی که قادر به پرداخت مبلغ نوی آن‌ها نیستند، امکان خرید و استفاده از آن‌ها را دارند. پرفروش‌ترین و پرکاربردترین نوع کانتینرهای دست دوم کانتینر دست دوم ۶ متری است که با قیمت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسد. عوامل مختلفی در قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری موثر هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

نوع کانتینر

اولین عامل در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری، نوع کانتینر است. کانتینرها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام دارای کاربرد به خصوصی هستند. برای مثال بعضی کانتینرها بدون سقف و مناسب جابجایی کالاهایی با ارتفاع زیاد هستند و بعضی کانتینرها تانکری و مناسب حمل انواع مختلف مایعات در مسافت‌های طولانی هستند. بسته به اینکه کانتینر دست دوم ۶ متری از چه نوعی باشد، قیمت گذاری آن متفاوت خواهد بود.

محموله‌ حمل شده با کانتینر

موضوع دیگری که در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری موثر است، محموله‌ای است که پیش از این با کانتینر مورد نظر حمل شده است. بعضی محموله‌ها مانند محموله‌های سنگین فشار بیشتری به کانتینر وارد می‌کنند و کانتینرهای آن در فروش به عنوان محصول دست دوم قیمت پایین‌تری دارد.

وضعیت کانتینر

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری، وضعیت کانتینر است. وضعیت کانتینرها طبق یک استاندارد کلی تعیین می‌شود. طبق استاندارد، کانتینرها در یکی از ۴ حالت زیر قرار دارند که حالت اول بیشترین قیمت و حالت چهارم کمترین قیمت را دارد.

  • اولین و بهترین وضعیت کانتینرهای دست دوم زمانی است که کانتینر یک بار سفر باشد. این کانتینرها تقریبا نو هم محسوب می‌شوند و هر چند به دلیل یک بار استفاده جز محصولات دست دوم قرار می‌گیرند اما قیمتی مشابه با کانتینرهای نو دارند.
  • بعد از کانتینرهای تقریبا نو، کانتینرهایی که بدون عیب و ایراد هستند و از نظر استانداردهای بین‌المللی قابلیت حمل و نقل را دارند، دارای بیشترین قیمت هستند.
  • در صورتی که کانتینر دارای ایراداتی جزئی باشد اما آب یا باد را از خود عبور ندهد، با قیمت پایین‌تری نسبت به دو وضعیت قبلی به فروش می‌رسد.
  • در نهایت ارزان‌ترین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری مربوط به کانتینرهایی است که سلامت و کارایی آن‌ها تضمین شده نیست و معمولا نیاز به تعمیری اساسی قبل از استفاده دارند.

هزینه تحویل

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری، هزینه تحویل آن است. در نظر گرفتن این عامل برای خرید کانتینر دست دوم اهمیت زیادی دارد. این عامل حتی امکان افزایش قیمت نهایی خرید کانتینر دست دوم به اندازه یک کانتینر نو را دارد. به خصوص اگر فروشنده هزینه‌ای را از قبل برای حمل کانتینر مشخص نکند و مسافت یا سختی مسیر حمل را برای تعیین آن در نظر داشته باشد، ممکن است هزینه نهایی خرید کانتینر دست دوم مشابه یا نزدیک به هزینه خرید همان کانتینر به صورت نو از محلی نزدیک خود باشد.

قیمت روز محصول در بازار جهانی

دیگر عامل موثر در قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری که باعث بیشترین نوسان در قیمت این محصول می‌شود، قیمت روز آن در بازار جهانی است. همان‌طور که گفته شد، کانتینرها تماما فلزی هستند و قیمت فلزات هم در بازار جهانی متغیر است و روزانه تغییر می‌کند. تغییر قیمت فلزات موجب می‌شود که قیمت محصولات تولید شده از آن‌ها هم نوسان قیمت داشته باشند. به عبارت دیگر با بالا رفتن قیمت فلزی که در تولید کانتینر به کار رفته قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری افزایش و با پایین آمدن آن، قیمت کاهش پیدا می‌کند.

زمان خرید| قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری

در نهایت آخرین فاکتوری که در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری تاثیرگذار دارد، زمان خرید این محصول است.  بعضی فصل‌ها که تقاضا برای این محصول بیشتر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. این چنین شرایطی قیمت نوع دست دوم این محصول را هم بالا می‌رود. اما زمانی که تقاضا برای خرید کمتر می‌شود، قیمت‌ها هم به همان نسبت پایین آمده تا همه مشتریان موفق به خرید شده و بازار فروش این محصول راکد نماند. برای مثال در فصل تابستان که بازار سفرهای دریایی و باربری از طریق دریا داغ‌تر است معمولا کانتینرهای حمل با کشتی هم از نوع نو یا دسته دوم، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند.

حمل کانتینر دست دوم 6 متری

نحوه حمل کانینتر دست دوم ۶ متری

نکات مهم برای خرید کانتینر دست دوم با مناسب‌ترین قیمت

عوامل مهمی که در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری موثر هستند را بررسی کردیم. آشنایی با این عوامل قبل از خرید کانتینر از نوع دست دوم اهمیت زیادی دارند. اما برای اینکه خرید این محصول به شکل مطمئن‌تری انجام شده و محصولی کاربردی و با مناسب‌ترین قیمت را خریداری کنید، چند نکته مهم به شما کمک می‌کنند و این نکات عبارتند از:

تعیین بودجه

تعیین بودجه تاثیر زیادی در خرید کانتینر دست دوم با مناسب‌ترین قیمت دارد. حتی اگر بهترین کانتینر را انتخاب کرده و سرمایه لازم برای پرداخت آن را نداشته باشید هم بررسی بی فایده است. به همین دلیل قبل از هر نکته‌ای بودجه خود را تعیین کنید تا محدودیت دایره انتخاب‌ها مشخص شود.

بررسی برند تولید کننده کانتینر

هر چقدر اعتبار برند تولید کننده کانتینر بیشتر باشد، محصولات آن حتی در حالت دست دوم هم کیفیت و کارایی بیشتری خواهند داشت.

سن کانتینر

سن کانتینر و تعداد دفعاتی که کانتینر بار جابجا کرده، دیگر موضوعی است که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه کرد. این مسئله تاثیر زیادی در خرید کانتینر دست دوم با قیمت مناسب دارد.

هزینه تعمیرات

هزینه و میزان نیاز کانتینر به تعمیرات، نکته دیگری است که برای خرید کانتینر دست دوم با قیمت مناسب باید در نظر داشت. گاهی اوقات یک کانتینر صرفا به دلیل ظاهر نامناسب با قیمت پایین به فروش می‌‌رسد. اما با یک یا چند بار رنگ آمیزی قابل استفاده خواهد بود. اما کانتری دیگر ممکن است مشکلاتی داشته باشد که هزینه تعمیر آن با خرید یک کانتر نو برابری کند.

مزایای خرید کانتینر دست دوم

با وجود همه مطالب گفته شده اگر هنوز هم در خرید کانتینر دست دوم ۶ متری مردد هستید، جای نگرانی نیست. آشنایی با مزایای خرید کانتینر از نوع دست دوم قطعا تمام تردیدهای شما را برطرف کرده و به خریدی مطمئن و بدون دغدغه کمک‌ می‌کند. مزایای خرید و استفاده از کانتینر دست دوم به شرح زیر است:

  • قیمت کانتینر دست دوم و دیگر ابعاد کانتینرها در نوع دست دوم بسیار پایین‌تر از کانتینرهای نو است و با خرید کانتینر دست دوم تا حد زیادی در هزینه‌های خرید صرفه جویی خواهید کرد.
  • تغییر کانتینرهای دست دوم بسیار ساده‌تر از کانتینرهای نو است. از انواع تغییراتی که امکان اعمال کردن آن‌ها روی کانتینرهای دست دوم وجود دارد، می‌توان به مواردی مانند اضافه کردن در و پنجره، قفسه‌بندی کانتینر، تغییر کاربری کانتینر از ابزار حمل و نقل به کانکسی برای اقامت موقت و… اشاره کرد.
  • با خرید کانتینر دست دوم به خصوص کانتینرهایی که تجربه حمل و نقل کمتری دارند، این امکان را دارید که محصولی امتحان پس داده را خریداری کنید. برای مثال اگر قصد خرید کانتینر یخچالی دارید و بین چند مدل مردد هستید، با خرید نوع دست دوم می‌توانید کانتینری را خریداری کنید که قبلا به عنوان یخچال محصولات را با سلامت کامل حمل کرده است.

حرف آخر قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری

تنوع قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری نسبتا زیاد است و فاکتورهای مختلفی در تعیین آن تاثیرگذار هستند. اگر قبل از اقدام به خرید با عوامل موثر در تعیین قیمت این محصول آشنا باشید، خریدی راحت‌تر و سریع‌تر را تجربه خواهید کرد. همچنین با مطالعه این مطلب می‌توانید با موثرترین عوامل در تعیین قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری و نکات مهم در خرید این محصول آشنا شوید.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *