قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

کانتینرها با هدف کمک به صنعت حمل و نقل ایجاد شدند و انواع مختلفی از آن‌ها تاکنون ساخته شده است. یکی از پرمصرف‌ترین انواع کانتینرها، کانتینرهای۲۰ و ۴۰ فوت هستند که برای استفاده در کامیون‌ها، قایق‌ها، قطار و یا هواپیماهای باربری ساخته شده‌اند. با توجه به کاربردهای مختلف این کانتینرها، قیمت آن‌ها نیز مختلف است و به جهت پرکاربرد بودن در صنعت حمل و نقل، در بازارها به شکل نو و دست نو فروخته می‌شوند. ما در ادامه این مقاله به بررسی قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت می‌پردازیم.
12 دی 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

انواع کانتینرها

برای اطلاع از قیمت کانتینرها در ابتدا باید با انواع کانتینرها و کاربردهای آن‌ آشنا شوید. تمام کانتینرها براساس نوع مصرف و کاربردهای مختلف با یکدیگر تفاوت قیمت دارند. کانتینرها در بازار در ابعاد ۱۰ فوت، ۲۰ فوت، ۴۰ فوت و ۴۰ فوت HIGHCUBE وجود دارند. کانتینرهای ۱۰ فوتی که به عنوان کانتینر ۳ متری نیز در بازار شناخته می‌شوند، برای انبار کردن کالاها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای حمل و نقل استفاده نمی‌شود. از کانتینرهای ۲۰ فوتی برای انبارکردن کالاها و همچنین جابه‌جایی اجناس استفاده می‌کنند. این کانتینر یکی از پر استفاده‌ترین‌ها است و به شکل طرح‌های مختلف در بازار وجود دارد. کانتینر ۴۰ فوت نیز دارای ارتفاع ۲.۶۰ متر است که این ارتفاع باعث شده است در صنعت حمل و نقل بسیار مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

دلایلی که بر قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت اثر می‌گذارد

این کانتینرها به علت داشتن تنوع در مصرف، بسیار مورد استقبال تاجران و یا مهندسان ساختمانی قرار گرفته‌اند و این افزایش توجه، سبب بالا رفتن قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت شده است. کانتینرهای ۲۰ فوت بیشتر در کامیون‌ها و یا وسایل حمل و نقل زمینی و از کانتینرهای ۴۰ فوت در تریلی‌ها، قطارها و … استفاده می‌شود. با این‌حال محدودیتی برای استفاده از این کانتینرها وجود ندارد. زیرا با توجه به موقعیت، شما می‌توانید از هر دوی این مدل‌ها در ساخت و ساز ویلا، محلی برای انبار کردن اجناس، محل اقامت کارگران به عنوان کیوسک یا اتاق استفاده کنید. همه این تنوع در کارایی باعث با ارزش شدن این کانتینرها شده و قیمت آن‌ها را دستخوش تغییرات می‌کند. از دیگر عواملی که باعث تغییر در قیمت کانتینرها می‌شود به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

اولین عاملی که باعث ایجاد تغییر در قیمت‌گذاری کانتینرها می‌شود ابعاد آن‌ها است. برای مثال ابعاد کانتینرهای ۲۰ فوت نسبت به ۴۰ فوت بهتر و دارای مزیت‌های بیشتری است. ابعاد کانتینر باعث ایجاد مزیت و کارایی در حمل و نقل می‌شود. در هنگام خرید کانتینر باید به اندازه ابعاد خارجی و داخلی دقت کرد. دقت در اندازه این ابعاد باعث می‌شود که کانتینر شما بر اساس بار خود و میزان رفت و آمد، دچار استهلاک زودرس نشده و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود.

یکی دیگر از عواملی که بر قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت تاثیر می‌گذارد جنس ساخته شده آن‌ها است. بعضی از این کانتینرها خاصیت‌هایی مانند ضد آب و یا ضد ضربه بودن ندارند و همین سبب شده است که قیمت آن‌ها نسبت به سایر متریال‌ کانتینرها ارزان‌تر شود. ضد آب بودن، ضد گرد و غبار، ضد جذب نور خورشید، عایق بودن در برابر سرما و گرما و … باعث افزایش قیمت کانتینرها می‌شود.

انواع کانتینر بر اساس کاربرد

شما با شناخت انواع کانتینرها می‌توانید به طور تقریبی متوجه قیمت کانتینرها شوید. همانطور که از عوامل افزایش قیمت در کانتینرها پیش‌تر صحبت کردیم یکی از مواردی که به شناخت بیشتر شما برای کسب اطلاعات کمک می‌کند شناخت انواع کانتینرها است که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم.

کانتینر برای کالاهای خشک

این کاتینرها در ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت ساخته می‌شوند و برای حمل بار و یا انبارکردن کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت در نوع کانتینر کالای خشک با هم تفاوت چندانی ندارد زیرا از یک نوع متریال ساخته شده‌اند.

کانتینرهای یخچالی و قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

کانتینرهای یخچالی دارای سیستم خنک کننده هستند و برای کالاهایی که ممکن است فاسد شود مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانتینرها نیز در ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت موجود هستند.

 کانتینرهای پهلو باز

از این کانتینرها بیشتر برای حمل و بارگیری کالاها استفاده می‌‌شود و بیشتر در ابعاد ۴۰ فوتی موجود هستند.

کانتینرهای رو باز و قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

این کانتینرها برای حمل کالاهای خشک مانند شن و یا مصالح ساختمانی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ابعاد ۱۰ و ۴۰ فوت موجود هستند.

کانتینر عایق‌بندی شده

کانتینرهای عایق‌بندی شده یکی از بخش‌های اصلی صنعت حمل و نقل تجاری هستند و برای حمل دارو و مواد غذایی حساس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانتینر تهویه‌دار

قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت در مدل تهویه‌دار بسیار متغیر است. زیرا این کانتینرها مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و از آن‌ها بیشتر برای حمل حبوبات و مواد غذایی بودار استفاده می‌کنند. این کانتینرها بیشتر در ابعاد ۲۰فوتی در بازار موجود هستند و به دلیل تنوع در طراحی قیمت‌های مختلفی دارند.

کانتینرهای مخزن دار و قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

از این کانتینرها به جهت داشتن محفظه بسیار مجهز و عایق‌بندی شده برای حمل مایعات معمولی و یا انواع سوخت‌ها استفاده می‌شود. این کانتینرها قیمت بالاتری نسبت به تمامی انواع دارند و در ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوتی موجود هستند.

کانتینرهای تاشو

رایج‌ترین مدل کانتینر ۱۰ و ۲۰ فوتی، کانتینرهای تاشو هستند که برای حمل وسایل خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانتینر مسطح

کانتینرهای مسطح دارای قسمت صاف و همواری در ورودی هستند که سبب تسهیل در حمل اقلام سنگینی مانند انواع ماشین‌ها شده است.

کانتینر حمل حیوانات و قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

این کانتینرها بیشتر در ابعاد ۴۰ فوتی موجود و دارای چندین دریچه در سرتاسر محفظه هستند. این کانتینرها برای حمل حیوانات بسیار مناسب هستند و هیچ آسیبی برای حمل به حیوانات وارد نمی‌کنند. همچنین در قسمت پایین این کانتینرها مکانی تعبیه شده است که برای آب و غذای آن‌ها ساخته شده است. قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت در کانتینر حمل احشام و حیوانات زیاد است اما با این‌حال بیشترین مشتری را نیز برای خرید دارند.

تفاوت قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت

کانتینر ۲۰ فوت و ۴۰ فوت دارای تفاوت‌های بسیاری هستند و همین تفاوت‌ها باعث ایجاد نوسان در قیمت آن‌ها می‌شود. از تفاوت‌های این کانتینر که منجر به ایجاد قیمت مختلف شده است می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

تفاوت در وزن

وزن کانتینرها با یکدیگر تفاوت دارد و دلیل این تفاوت در کارایی مختلف آن‌ها است‌. کانتینرهای ۲۰ فوت وزنی حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم و کانتینرهای ۴۰ فوت، وزنی معادل ۳۷۶۰ کیلوگرم دارند‌. کانتینر ۲۰ فوت با داشتن این وزن تنها می‌توانند ۱۸ الی ۲۲ تن و کانتینرهای ۴۰ فوت می‌توانند ۲۰ تا ۲۶ تن بار را حمل کنند.

تفاوت در ابعاد

کانتینرهای ۴۰ فوت به دلیل داشتن ابعاد وسیع‌تر و داشتن طولی ۲.۵ برابر بیشتر، نسبت به مدل‌های ۲۰ فوتی پرهزینه‌تر هستند. هنگام خرید کانتینرها به قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت دقت کنید و این موضوع را بسیار مد نظر قرار دهید که ابعاد بزرگ‌تر به معنی حمل بار بیشتر نیست؛ زیرا همانطور که گفته شد هر کانتینر دارای ابعاد داخلی و خارجی است و در نظر داشته باشید که کوچک بودن ابعاد کانتینر ۲۰ فوت، به معنای سبک بار بودن این کانتینر نیست. کانتینرهای ۴۰ فوت، ۲ برابر کانتینر ۲۰ فوت طول دارند و حدود ۶۶ متر مکعب دارای حجم هستند.

بر اساس این اعداد و ارقام در انتها می‌توان این موضوع را دریافت که کانتینرهای ۲۰ فوت برای حمل و نقل‌هایی با تعداد کم و وزن بالا و کانتینرهای ۴۰ فوت برای تعدادی بالا در وزنی کم، مناسب‌تر هستند.

همچنین از دیگر دلایلی که باعث ایجاد تفاوت قیمت در کانتینرهای ۴۰ و ۲۰ فوتی شده این است که این کانتینرها به صورت‌ (های‌کیوب) در بازار ارائه می‌شوند. مدل‌های های‌کیوب تنها در ارتفاع دارای اختلاف هستند و نسبت به سایر انواع، ۳۰ سانتی‌متر بلندتر ساخته شده‌اند و به همین جهت در قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت تفاوت جزیی ایجاد شده است.

قیمت کانتینر ۲۰ و ۴۰ فوت برای مشتری

همانطور که در متن این مقاله به آن اشاره شد کانتینرها با قیمت متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند و دلایل زیادی قیمت این کانتینرها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر شما قصد خرید این کانتینرها را دارید بهتر است قبل از خرید با کارایی و ابعاد آن‌ها آشنا شده و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. . مورد دیگر تاثیرگذار در قیمت، که بهتر است به آن توجه کنید مدل طراحی قفل‌ها است. بعضی از کانتینرها دارای سیستم امنیتی دیجیتال هستند و بعضی دیگر دارای سیستم قفل سنتی که این نحوه طراحی در قفل، باعث ایجاد تفاوت در قیمت می‌شود.

همچنین در کانتینرهای ۲۰ فوت به جهت اینکه بارگیری و یا تخلیه بار با سرعت بیشتری نسبت به کانتینر ۴۰ فوت انجام می‌شود، همین دلیل باعث شده است که قیمت کانتینرهای ۲۰ فوت نسبت به کانتینر ۴۰ فوت به صرفه‌تر باشد. از دیگر دلایل تکمیلی‌ که بهتر است هنگام خرید به آن دقت کنید شامل موارد زیر است.

  • میزان مقاوت و استحکام آن‌ها دربرابر حوادثی مانند ضربه و یا سوختگی‌های احتمالی
  • میزان حجم آن‌ها برای بارگیری و راحتی جهت تسهیل درسرعت بارگیری
  • بیمه و یا عدم بیمه بودن کانتینرها در برابر حوادث، که باعث افزایش قیمت در هنگام خرید می‌شود.
  • میزان استفاده از فضای داخلی کانتینرها که باعث بالارفتن بهره‌وری از حجم کانتینر می‌شود.
امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *