خانه پیش ساخته ۴۰ متری

خانه پیش ساخته 40 متری

خانه پیش ساخته 40 متری

خانه پیش ساخته 40 متری به دلیل ابعاد کوچک خود امکان جابجایی راحتی دارد. این نوع از سازه های پیش ساخته را می توان به عنوان سازه های به منظور استفاده در باغ یا ویلا به کار برد. در ادامه به جزئیات مربوط به خانه پیش ساخته 40 متری پرداخته می شود. با ما همراه باشید.
24 مرداد 1401
4 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۹ بهمن ۱۴۰۱

خانه پیش ساخته ۴۰ متری

سازه هایی با متراژی نظیر ۴۰ متر عمدتا کاربردی مسکونی دارند. می توان از این دست سازه ها در باغ ها و زمین هایی با کاربرد ویلایی استفاده کرد. اصلی ترین ابعاد مورد استفاده برای سازه های اینچنینی، ابعاد ۸ در ۵ متر می باشد. با این حال، می توان از ابعاد دلخواه نیز برای ساخت خانه پیش ساخته ۴۰ متری استفاده کرد.

مشخصات فنی

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت خانه پیش ساخته ۴۰ متری مشخصه فنی آن می باشد. منظور از مشخصه فنی، جزئیات به کار رفته در آن سازه می باشد. پس توجه داشته باشید که برای این که خرید بهتری داشته باشید همواره به مشخصه فنی ارائه شده توسط فروشنده دقت کنید. اگر بنای مقایسه میان پیش فاکتورهای گرفته شده از فروشندگان مختلف را دارید، سعی کنید از مشخصه فنی واحدی استفاده کنید تا کمتر دچار سردرگمی بشوید. در ادامه سعی می شود با شرح اجزای انتخابی مشخصات فنی دید بهتری نسبت به عوامل سازنده خانه پیش ساخته ۴۰ متری داده شود تا ذهنتان بیشتر روشن شود.

اسکلت

اسکلت اصلی ترین قسمت خانه پیش ساخته ۴۰ متری به حساب می آید. سازه شامل آهن کشی شاسی، کف، بدنه و سقف سازه می شود. شاسی سازه ای اینچنینی را می توان با تیرآهن و یا قوطی فلزی ۴۰ در ۸۰ میلی متری ساخت. طبیعتا هرچه پروفیل آهن قوی تر و یا قوطی فلزی ضخیم تری در شاسی شما استفاده شود استحکام سازه شما بالاتر می رود.

پوشش بدنه خانه پیش ساخته ۴۰ متری

پوشش بدنه خانه پیش ساخته ۴۰ متری می تواند طیف وسیعی از مواد را در بر بگیرد. ساده ترین نوع متریالی که می توان به عنوان پوشش بدنه مورد استفاده قرارداد، ورق گالوانیزه می باشد. ورق گالوانیزه ساده در ضخامت های مختلف از ۰.۳ تا ۰.۵ به عنوان اقتصادی ترین پوشش بدنه می تواند به کار رود. متریال دیگری که از همین جنس می باشد ورق گالوانیزه طرح سایدینگ یا آبشاری است. این نوع پوشش در مقایسه با ورق گالوانیزه ساده، ظاهر ویلایی تری دارد. ورق گالوانیزه طرح سایدینگ را می توان در دو طرح ساده و طرح چوب تهیه کرد.

نوع دیگری از پوشش که می تواند به عنوان پوشش بدنه بکار رود، ورق های فایبرسمنت برد می باشد. جنس این نوع متریال از پنل های سیمانی به همراه الیاف است. فایبرسمنت برد را می توان به صورت ساده و یا آبشاری و در ضخامت های مختلف به عنوان پوشش بدنه به کار برد. متریالی که تا اینجا نام برده شد، متریال روتینی هستند که خانه پیش ساخته ۴۰ متری به کار می روند. اما در صورتی که تمایل داشته باشید برای نمای خانه پیش ساخته ۴۰ متری خود بیشتر هزینه کنید، می توانید از متریالی همچون وودپلاست، ترمووود و هرگونه نمای خشکی به صورت ساده یا ترکیبی با سایر متریال نیز استفاده کنید.

عایقگذاری

عایق گذاری از موارد مهم ساخت سازه پیش ساخته است. اگر بدنبال خانه پیش ساخته ارزان هستید، ساده ترین عایقی که می توانید کار کنید، عایق پلی استایرن می باشد. عایق پلی استایرن یا همان یونولیت را می توان در ضخامت های مختلف و با دانسیته (چگالی) های متفاوت در سازه به کار برد. اما اگر به دنبال کارایی بشتر و عملکرد مناسب تری هستید می توانید از عایق پشم سنگ یا عایق پلی یورتان به عنوان عایق سازه پیش ساخته تان استفاده کنید. در میان گزینه هایی که امکان کار کردن دارند، عایق پشم سنگ به دلیل سهولت نصب و کیفیت مناسب گزینه بهتری است.

پوشش داخلی خانه پیش ساخته ۴۰ متری

ورق های pvc ارزان ترین متریال مورد استفاده به عنوان پوشش داخلی می باشند. دیوارپوش pvc به صورت ساده، چاپی و طرح دار در بازار موجود می باشند. همچنین بسته به استحکام مورد نیاز می توان از pvc با ضخامت های مختلف به صورت تک لایه، دولایه و سه لایه استفاده کرد. پوشش جایگزین بعدی برگه های گچ برگ  یا کناف می باشد. گچ برگ ها در ضخامت های ۹ و ۱۲.۵ میلی متری در بازار موجود می باشند. گچ برگ ها را می توان به صورت تک لایه و یا دو لایه به عنوان پوشش داخلی اجرا کرد. همچنین بنا به نیاز می توان از انواع مقاوم در برابر رطوبت یا آتش سوزی آنها استفاده برد.

پوشش سقف

ارزان ترین نوع پوشش سقف ورق گالوانیزه است. اما به منظور پرهیز از صدای ناشی از باران بهتر است ورق گالوانیزه رنگی به همراه توری و پشم سنگ اجرا شود. برای کیفیت های بالاتر می توان از ساندویچ پانل سقفی نیز بهره برد. در صورتی که تمایل به هزینه بیشتر دارید می توانید از متریال هایی نظیر آندوویلا، آردوواز و دکرا به عنوان پوشش سقف استفاده کنید.

"پلان

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *