خرید انواع خانه‌ پیش ساخته در کردان کرج

خانه پیش ساخته در کردان
خانه پیش ساخته در کردان کرج

خانه پیش ساخته در کردان کرج

خانه‌ پیش ساخته در کردان کرج از جمله سازه‌هایی است که دارای ویژگی‌های مشخصی بوده و از مزایا و معایب خاص خود همچون سایر سازه‌ها برخوردار است. در این سبک از خانه می‌توان مصالح و متریال مختلفی را به کار برد تا برای ساکنان شرایط ویژه و مطلوبی را فراهم سازد. خانه‌های پیش ساخته علاقمندان خاص خود را داشته و با مصالحی که دارای مقاومت بالا و مناسبی هستند، ساخته می‌‌شود. طراحی خانه پیش ساخته به صورت‌های مختلف و طبق سلیقه خریدار انجام می‌شود. خانه پیش ساخته در کردان کرج با طرح‌های متنوع و با قابلیت نصب سریع و آسان ساخته می‌شود. همچنین می‌توان انواع گوناگونی از این سازه را در تعداد طبقات مختلف تولید و نصب کرد. نسبت به مساحتی که به منظور ساخت این سازه در نظر گرفته می‌شود، می‌توان از وسایل و تجهیزات گوناگونی در آن استفاده کرد. خرید این سبک خانه طبق سلیقه شخصی شما خواهد بود و به این خاطر که قابلیت جابه‌جایی دارد از جمله سازه‌های محبوب و کاربردی محسوب می‌گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این رابطه صحبت کنیم.
29 آذر 1401
7 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۱

خانه پیش ساخته در کردان کرج چیست؟

خانه‌ پیش ساخته در کردان کرج نسل جدیدی از سازه‌ها هستند که معمولا جهت ساخت و ساز یک محل مسکونی و یا برای محل کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. سازه‌های پیش ساخته چنانچه به منظور سکونت ساخته شوند، به آن خانه‌ مسکونی پیش ساخته می‌گویند.

جهت ساخت این خانه‌های پیش ساخته مصالح گوناگونی به کار برده می‌شود. از جمله مصالحی که در این سازه‌ها به کار می‌روند، می‌توان به سازه‌های چوبی، کامپوزیتی، فولادی و آلومینیوم اشاره داشت. این مصالح هم برای خانه‌هایی که قرار است در شهرک‌های تحت نظارت یک سازمان یا مجموعه استفاده می‌شود و هم جهت ساخت و ساز ویلا در کرج و مناطق شمالی کاربرد دارند. به عنوان مثال این سازه‌ها برای ساخت ویلاهای جنگلی بسیار مناسب بوده، زیرا به راحتی قابل حمل به مکان‌های دیگر است.

خانه پیش ساخته در کردان کرج و دارای مزایا و معایب متعددی هستند که هر یک در جایگاه خود حائز اهمیت خواهند بود. این سازه‌ها به اندازه یک بنای معمولی از دوام و استحکام بالایی برخوردار است. همچنین این سازه‌های پیش ساخته به دلیل تنوع بالایی که در رنگ و طرح دارند، محبوبیت بسیاری پیدا کرده‌اند.

خانه پیش ساخته در کردان

خانه پیش ساخته در کردان کرج

آشنایی با ویلاهای پیش ساخته

ویلاهای پیش ساخته سبکی از ساختمانی‌سازی هستند که تحول بزرگی در صنعت ساختمان‌سازی ایجاد کرده‌اند. معضلی که در حال حاضر افراد با آن مواجه هستند، قدیمی شدن ساختمان‌ها و نیاز به بازسازی کردن آنها است. آیا می‌دانید تخریب ساختمان‌های قدیمی چه هزینه‌ای را در پی خواهد داشت؟ جدای از مسئله هزینه‌، آسیب‌های زیست محیطی اصلی‌ترین موضوع است. به همان میزان که ساختمان‌سازی باعث از بین رفتن بافت قسمتی از زمین می‌گردد، تخریب ساختمان هم مشکلات دو چندانی را ایجاد می‌کند.

از طرفی دیگر چنانچه در زمینی ساختمانی را احداث کنید، کاملا این زمین را از دست خواهید داد. ولی با ویلاهای پیش ساخته این مشکل را نخواهید داشت. به عبارتی بهتر چنانچه پس از مدتی متوجه شوید که زمین مذکور از قابلیت کشاورزی بالایی برخوردار است، می‌توانید خانه پیش ساخته در کردان کرج را جابه‌جا نموده و به محل دیگری انتقال دهید.

انواع خانه‌های پیش ساخته

  1. ویلای پیش ساخته با سازه فلزی
  2. ویلای پیش ساخته با پنل‌های ساندویچی
  3. ویلای پیش ساخته با سازه‌های چوبی
  4. ویلای پیش ساخته با سازه‌های ترکیبی

بایستی با توجه به منطقه‌ای که ویلا در آن احداث می‌شود، نوع سازه را انتخاب نمود تا هم عایق به انرژی باشد و هم از دوام بالایی نسبت به شرایط آن محیط داشته باشد. جهت بازسازی خانه‌های قدیمی، توجه به هزینه کلی پروژه بسیار حائز اهمیت است. زمان بازسازی ویلای قدیمی باید از کارشناسان ساختمانی مشاوره بگیرید تا شما را در انتخاب طرح و سبک جدید و متریال باکیفیت راهنمایی کنند. بدین ترتیب از یک محیط زندگی با فضای دلنشین و لذت‌بخش برخوردار خواهید گشت.

جابه‌جایی خانه پیش ساخته در کردان کرج

به منظور نقل و انتقال خانه پیش ساخته در کردان کرج به مکانی دیگر نیاز به یک جرثقیل با قدرت کافی و همچنین یک تریلی با کفی مختص حمل بار خواهد بود. سازه به راحتی به کمک جرثقیل از زمین بلند شده و بر روی کف تریلی قرار داده می‌شود. پس از آن به مکان مورد نظر انتقال داده شده و در آنجا به کمک یک جرثقیل تخلیه می‌گردد. در صورتی که سازه دارای عرض زیادی مثلا ۳.۵ متر باشد، بهتر است به شکل دو قلو ساخته شود و از محل‌های تعیین شده جدا گردد. سپس مجددا در مکان مورد نظر به یکدیگر متصل می‌گردند. ولی برای سازه‌های کوچک‌تر نیازی به این نیست و کل سازه به صورت یک‌جا به محل انتقال می‌یابد.

خانه پیش ساخته در کردان

خانه پیش ساخته در کردان

مزایای ویلاهای پیش ساخته در کردان کرج

شما قرار است بخشی از درآمد خود را جهت خرید ویلای پیش ساخته  صرف کنید و تا مدت‌های طولانی از زندگی در این ویلا لذت ببرید. بنابراین حق دارید که بدانید با خرید خانه‌های پیش ساخته از چه مزایایی بهره مند خواهید گشت. در ادامه به بیان این مزایا می‌پردازیم:

۱. ساخت سریع سازه در سریع‌ترین زمان ممکن

یکی از مهم‌ترین مزایای  خرید خرید خانه پیش ساخته در کردان کرج این است که در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته شده و خیلی سریع با اتصال سازه‌ها، ویلای شما آماده سکونت خواهد بود.

لازم به ذکر است که به دلیل آنکه این ویلاها در مدت زمان کوتاهی ساخته می‌شوند، از این رو هزینه نهایی آن هم کمتر خواهد بود. ساخت خانه‌های پیش ساخته بسیار به صرفه‌تر از ساخت ویلا به روش سنتی و مصالح ساختمانی است.

۲. قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی سازه

تا به اینجای بحث خانه‌های پیش ساخته متوجه شدید که ویلاهای مرسوم و ساخته شده با مصالح ساختمانی قابل انتقال از یک محل به محلی دیگر نیستند. در صورتی که قصد دارید در محل دیگری ویلا داشته باشید، بایستی جهت خرید یک ساختمان جدید اقدام نمایید. ولی در رابطه با خانه‌ پیش ساخته در کردان کرج با این مشکل مواجه نخواهید شد. این سبک از ویلاها قابلیت جابه‌جایی داشته و چنانچه پس از مدتی تمایل داشتید در منطقه زیبای دیگری سکنی گزینید، به کمک جرثقیل امکان انتقال ویلا به محل جدید را خواهید داشت.

۳. استفاده بهینه از انرژی

آنچه که امروزه برای اکثریت افراد اهمیت بسیاری دارد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. زیرا منابع انرژی رو به کاهش است و متاسفانه سوخت‌های فسیلی غیرقابل تجدید هستند. ویلاهای پیش ساخته به دلیل عایق بودن درب و پنجره، فضای داخل خانه گرم شده و در نهایت مانع از اتلاف انرژی خواهد شد.

۴. مقاوم در برابر زلزله

ممکن است این ذهنیت برایتان ایجاد گردد که مقاومت این سبک از خانه‌ها در مقایسه با مصالح ساختمان‌های سنتی کمتر است. ولی باید بگوییم که طراحی خانه‌های پیش ساخته به گونه‌ای است که در برابر عوامل طبیعی همچون زلزله بسیار مقاوم هستند. جالب این است بدانید که این سبک ویلاها دارای استاندارد جهانی به لحاظ استحکام در برابر زلزله هستند.

۵. طراحی دکوراسیون متناسب با سلیقه مشتری

اغلب افراد تمایل دارند که فضای داخلی خانه و ویلا را مطابق با سلیقه خود طراحی کنند و فضای دل‌نشینی برای زندگی ایجاد کنند. با خرید خانه پیش ساخته در کردان کرج این امکان را خواهید داشت که چیدمان داخلی ساختمان را طبق خواست و سلیقه خود طراحی کنید.

۶. کیفیت بالای متریال مورد استفاده در سازه پیش ساخته

از جمله مشکلاتی که در مناطق شمالی کشور جهت ساخت و ساز وجود دارد، تخریب و از بین رفتن مصالح ساختمانی در اثر رطوبت است. خانه‌های سنتی به علت آسیب بر اثر رطوبت، بعد از یک مدت کوتاهی نیاز به بازسازی خواهند داشت و همین امر تبدیل به معضلی جهت ساختمان‌سازی در این منطقه شده است. ولی با خرید خانه‌های پیش ساخته این مشکل برطرف می‌گردد. متریال مورد استفاده در این سازه‌ها نسبت به رطوبت عایق بوده و در نتیجه هیچ‌گونه آسیبی نخواهند دید.

معایب خانه‌های پیش ساخته

علی‌رغم همه مزایایی که برای خانه‌های پیش ساخته بیان شد، لازم است بدانید که این سبک ویلاها دارای معایبی نیز هستند. به طور کلی هر سبک ساختمان‌سازی از مزایا و معایبی برخوردارند که برآیند آنها می‌بایست ملاکی جهت تصمیم‌گیری باشد. یعنی اینکه اگر مزایای بیشتری نسبت به معایب داشت، انتخاب درستی خواهد بود. در رابطه با خانه پیش ساخته در کردان کرج نیز یک‌سری معایب وجود دارد که عبارت است از:

۱. خرید زمین و پرداخت هزینه‌ای مربوط به مجوز

هرچند با خرید خانه‌های پیش ساخته دیگر نیازی به هزینه برای مصالح ساختمانی نیست، اما شما بایستی این ویلا را در زمینی مستقر کنید. یعنی اینکه به یک زمین نیاز خواهید داشت. همچنین دریافت مجوزهای دولتی جهت نصب این خانه‌های پیش ساخته شرطی بسیار مهم برای این امر محسوب می‌گردد.

۲. پرداخت هزینه‌ها به صورت یک‌جا

در خصوص ویلاهایی معمولی که با مصالح ساختمانی ساخته می‌شوند، شما این امکان را دارید که هزینه‌ها را طی چندین مرحله پرداخت کنید و به لحاظ مالی در تنگنا قرار نگیرید. ولی در رابطه با خانه‌های پیش ساخته این امکان وجود ندارد و می‌بایست کل هزینه‌ها را به صورت یک‌جا بپردازید.

۳. وجود مشکلاتی در نصب سازه‌ها| خانه پیش ساخته در کردان کرج

مهم‌ترین مورد که در خرید خانه پیش ساخته در کردان کرج بایستی به آن توجه داشت، موقعیت زمین و سازگاری آن با سازه‌ها است. بارها مشاهده شده است که به علت ناهمواری‌های زمین و موقعیت نامناسب آن، نصب و اتصال سازه‌ها به یکدیگر با مشکل مواجه شده و ساخت ویلا را غیرممکن ساخته است. از این رو پیش از هر اقدامی نقشه‌ای از محل زمین را به متخصصان این حرفه ارائه دهید.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *