قیمت کانکس ۱۵ متری

کانکس 15 متری
قیمت کانکس 15 متری

قیمت کانکس 15 متری

در بسیاری از مناطق اجازه ساخت‌وساز داده نمی‌شود و یا افراد به‌صورت موقتی احتیاج به مکانی کوچک برای انجام کارهایشان دارند. در این صورت بهترین کار این است که یک کانکس کوچک به‌عنوان خانه یا کارگاه که امکانات ضروری در آن تعبیه شده باشد خریداری شود و در فضای موردنظر قرار گیرد تا افراد بتوانند در آن فعالیت خود را انجام دهند. یکی از بهترین و مناسب‌ترین ابعاد کانکس برای خریداری، کانکس 15 متری است. قیمت کانکس 15 متری بستگی به پارامترهای مختلفی مانند نوع شاسی، نوع اسکلت، نمای بیرونی، نمای داخلی، نوع پنجره‌ها، نوع مصالح کف و امکانات تعبیه شده در آن دارد.
12 آذر 1401
8 دقیقه
بدون دیدگاه
بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

امکانات رفاهی کانکس ۱۵ متری

کانکس‌های ویلایی با متراژ ۱۵ متری، به دلیل داشتن فضای بسیار زیاد می‌توانند یکسری امکانات داخلی مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه داشته باشند. همچنین می‌توان در این کانکس‌ها امکانات ویژه‌ای همچون تختخواب، کابینت در اندازه‌های مختلف، روشویی، انواع درب‌های آلومینیومی و فلزی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم تهویه مطلوب، کپسول آتش‌نشانی و… را تعبیه کرد.  البته برخی از مشتریان بنا به نیازشان گاهی مواقع، کانکس را مبله و یا دارای امکانات داخلی خاصی مانند پارتیشن‌بندی شده سفارش می‌دهند در این مواقع، قیمت این موارد نیز بر قیمت اصلی کانکس اضافه می‌شود.

کانکس 15 متری

مصارف مورداستفاده از کانکس  ۱۵ متری

  • استفاده به‌عنوان سوئیت جهت اجاره به گردشگران و طبیعت گردان
  • استفاده به‌عنوان خوابگاه در پیست‌های اسکی و جنگل‌ها
  • استفاده در پروژه‌های راه‌سازی
  • استفاده در پروژه‌های ساختمانی به‌عنوان خوابگاه کارگری
  • استفاده در پروژه‌های تجهیز کارگاهی
  • مورداستفاده به‌عنوان انباری و پارکینگ
  • استفاده به‌عنوان کلاس درس و خودپرداز

نحوه محاسبه قیمت کانکس ۱۵ متری

قیمت کانکس رابطه مستقیمی با ابعاد آن، مصالح بکار رفته در آن، نوع کاربری سازه و امکانات تعبیه شده در آن دارد. از این گفتمان این‌گونه برمی‌آید که قیمت واحدی برای کانکس وجود ندارد. زیرا در صورتی می‌توان برای کانکس قیمت واحدی در نظر گرفت که تمام مشخصات آنها مانند هم باشند. همان گونه که وقتی ما برای خرید یک ماشین اقدام می‌کنیم، هر اتومبیل باتوجه‌به امکانات، نوع کاربری و کشور سازنده آن قیمت‌های متفاوتی دارد. درحالی‌که یک اتومبیل واحد با یک مدل مشخص، در بنگاه‌های مختلف تقریباً دارای قیمت واحدی است.

قیمت کانکس درصورتی‌که ابعاد و مشخصات فنی آن کاملاً روشن باشد قابل استعلام گرفتن است. در غیر این صورت نمی‌توان به طور دقیق گفت که قیمت کانکس ۱۵ متری چقدر است. ضمناً نوع کاربری کانکس‌ نیز در قیمت‌گذاری آن دخیل است؛ مثلاً کانکس ۱۵ متری با کاربری فروشگاهی با یک کانکس ۱۵ متری با کاربری اداری کاملاً متفاوت بوده و دارای قیمت‌های مختلفی نیز هستند. ازاین‌رو بهتر است در ابتدا تا جای ممکن شفاف‌سازی شود که چه کانکسی، با چه ابعادی و چه نوع کاربری و چه درجه کیفی موردنیاز هست و باید تمام جزئیات یا شرایط خاص آن مشخص گردد تا بتوان برآورد و محاسبه قیمت برای خرید کانکس موردنظر را انجام داد.

به جز مصالح و ابعاد، یکی از موارد تأثیرگذار دیگر در قیمت روز کانکس، نوسانات بازار ارز و به دنبال آن تغییر قیمت مواد و مصالح اولیه جهت ساخت سازه‌های پیش‌ساخته است. به همین دلیل قیمت نهایی هر سازه را به طور دقیق بهتر است از طریق سایت‌های به‌روز شده، دریافت کنید. در برخی از سایت‌ها با انتخاب مشخصات و نوع مصالح و امکانات و…  قیمت کانکس را به‌صورت دقیق و به‌روز محاسبه کرده و نمایش می‌دهند.  در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا انواع کانکس را بررسی نماییم.

انواع کانکس ۱۵ متری

کانکس ۱۵ متری دارای ساختارهای متفاوتی است. در حقیقت این طول سازه است که ابعاد سازه را مشخص می‌کند؛ مثلاً سازه ۱۵ متری در واقع با ابعاد ۴۰/۲ × ۶  شناخته می‌شود. در زیر علاوه بر ویژگی‌های انواع کانکس‌های ۱۵ متری  به حدود قیمت آنها هم اشاره‌ای خواهیم کرد.

  • نما ترموود: این سازه ویلایی ۱۵ متری، دارای نمای بیرونی خاصی است. ضمناً برای نمای داخلی آن، از لمبه چوبی استفاده شده است. این کانکس دارای متریال مرغوبی است و حدود قیمت آن بین ۵۰ تا ۶۵ میلیون تومان است.
  • سایدینگ: این سازه ۱۵ متری طوری طراحی شده که دارای کلیه امکانات رفاهی است. کانکس سایدینگ را می‌توان با جرثقیل جابه‌جا کرد. حدود قیمت کانکس ۱۵ متری سایدینگ ۳۵ الی ۵۰ میلیون تومان است.
  • ساندویچ پانلی: این سازه برای مناطقی با شرایط آب‌وهوایی خاص، طراحی شده است؛ مانند مناطقی که برودت هوای بسیار بالایی دارند و یا از لحاظ رطوبتی دارای شرجی بسیار بالایی هستند. قیمت ۱۵ متری پانلی حدوداً ۵۰ الی ۶۵ میلیون تومان است.

بررسی ویژگی‌ها و قیمت کانکس ۱۵ متری ساندویچ پانل

دیواره‌ها و سقف این کانکس از ساندویچ پانل ساخته می‌شود که ضخامت این دیواره‌ها باتوجه‌به سفارش خریدار می‌تواند تغییر نماید. از این کانکس برای مناطق بسیار سرد و شرجی استفاده می‌گردد. در برخی موارد از این کانکس در کارگاه‌ها و برای اسکان کارگران و حتی به‌عنوان خوابگاه نیز استفاده شده است.

کانکس ساندویچ پانل، سازه‌ای است که از سه‌لایه تشکیل شده است که شامل دولایه ورق فولادی و یک‌لایه عایق در هسته میانی است. این نوع سازه عایق است و مانع از ورود آب به داخل کانکس می‌شود. در برخی از سازه‌ها لایه‌های بیرونی این نوع پانل از جنس آلو زینک، گالوانیزه و آلومینیوم و لایه‌های درونی پانل، از جنس فوم پلی‌اورتان، پشم سنگ و یا پلی‌استایرن ساخته می شود. به‌خاطر همین قیمت کانکس‌ ۱۵ متری ساخته شده با این سازه بسته به نوع جنس لایه‌های آن، متغیر است.

بررسی ویژگی‌ها و قیمت کانکس سایدینگ

کانکس‌های ساخته شده با این سازه ظاهری بسیار زیبا دارند و بیشتر برای واحدهای مسکونی و ویلایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کانکس‌ها دارای نمای خارجی با خطوط افقی هستند و به دلیل اینکه اکثر خانه‌های ویلایی در کشور کانادا نیز دارای چنین نمایی هستند به این کانکس‌ها، کانکس ویلایی کانادایی می‌گویند. در اکثر کشورهای غربی نیز عموماً کانکس‌ها به شکل و فرم سایدینگ ساخته می‌شوند.

نوع کاربری کانکس سایدینگ می‌تواند ویلایی، کارگاهی، سرایداری و یا نگهبانی باشد.  این نوع کانکس به دو نوع کانکس سایدینگ سبک که دارای مقاومت کمتری است و از  مصالح سبک‌تر ساخته می‌شود و کانکس سایدینگ سنگین که دارای مقاومت بیشتر است و از مصالح مقاوم‌تر و بادوام‌تر ساخته شده است تقسیم می‌شود.

نمای این سازه به‌صورت کلبهای ساخته شده و ارتفاع آن نیز نسبت به کانکس‌های دیگر بلندتر است. شاسی کانکس از تیرآهن نمره ۱۶ یا ۱۸ به‌صورت دور کلاف، اسکلت اصلی کانکس از پروفیل‌های ۹ کیلوگرمی و یا ۱۵ کیلوگرمی ساخته شده است. پوشش سقف از ورق گالوانیزه طرح سفال است. قیمت هرکدام از انواع کانکس سایدینگ بستگی مستقیم به مصالح بکار رفته در آن دارد و متغیر است.

قیمت کانکس 15 متری

بررسی قیمت کانکس ۱۵متری از نظر نوع کاربری

·      قیمت ۱۵ متری اداری

کانکس گالوانیزه ۱۵ متری اداری از پرفروش‌ترین محصولات است و باتوجه‌به کاربری آن از متریال نسبتاً قوی برای ساخت این نوع کانکس استفاده می‌شود. این نوع کانکس، بیشتر برای تجهیز کارگاهی و دفتر سرپرست کارگاه پیمانکاران ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و پس از اتمام پروژه عملیات ساخت یا آن را برای استفاده به کارگاه بعدی انتقال می دهند و یا به‌صورت کانکس دست‌دوم به فروش می‌رسانند. قیمت کانکس ۱۵ متری اداری باتوجه‌به کیفیت مصالح بکار رفته در آن  بین ۳۰ الی ۴۰ میلیون متغیر است.

·      قیمت کانکس ۱۵ متری کارگاهی

کانکس گالوانیزه ۱۵ متری کارگاهی بیشتر برای اسکان کارگران در کارگاه‌های عمرانی و حتی در برخی موارد برای کانکس سرایداری نیز از آن استفاده می‌گردد. از لحاظ قیمتی این کانکس ارزان‌تر بوده و از بابت مصالح به‌کاررفته نیز ضعیف‌تر است و بیشتر برای مواردی از آن استفاده می‌شود که مدت‌زمان پروژه محدود و بیشتر از سه سال نباشد. قیمت این کانکس در حدود ۲۰ میلیون تومان است.

  • قیمت کانکس لوکس

این کانکس باتوجه‌به نوع نمای به‌کاررفته شده در آن از نظر ظاهری، زیباتر و از لحاظ قیمت گران‌تر از بقیه کانکس‌ها است و این امر باعث شده که مشتریان خاص خود را داشته باشد. کانکس لوکس بیشتر جهت کاربری ویلا، فروشگاه و دفاتر فروش استفاده می‌شود ضمناً می‌توان از این نوع کانکس به‌عنوان کانکس خودپرداز نیز استفاده کرد. قیمت این نوع کانکس در حدود هر مترمربع ۵ میلیون تومان است.

  • قیمت ۱۵ متری چوبی

امروزه نمای چوبی یکی از پرمخاطب‌ترین محصولات کانکس است. در نمای خارجی این نوع کانکس از ترموود فنلاندی و نمای داخلی نیز از لمبه چوبی استفاده شده است. کاربری این کانکس برای کانکس ویلایی و فروشگاهی است. قیمت کانکس ۱۵ متری چوبی باتوجه‌به متریال ارگانیکی که در ساخت آن بکار رفته، کمی گران‌تر از کانکس‌های دیگر است.

مزایای کانکس ۱۵ متری

  • قابلیت جابه‌جایی: این کانکس‌ها دارای قلاب‌های فلزی مقاومی هستند که جابه‌جایی آنها را با جرثقیل امکان‌پذیر می‌کند.
  • مقاوم در برابر رطوبت: به خاطر کیفیت بالای مصالح، در برابر رطوبت و خوردگی ازمقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • مقاوم در برابر زلزله
  • از نظر هزینه مقرون به صرفه: حداقل ۵۰ درصد صرفه‌جویی نسبت به ساختمان‌های سنتی
  • قابلیت فروش مجدد: پس از اتمام پروژه قابل خرید و فروش است.
  • قابلیت اضافه‌شدن متراژ حتی پس از پایان کار
  • طراحی کاربرپسند
  • قابلیت ساخت و مونتاژ با سرعت بالا

کلام آخر

کانکس‌های ۱۵ متری دارای امکانات مختلفی هستند و از سازه‌های متفاوتی ساخته شده‌اند. این نوع کانکس‌ها برای شرایط مختلف آب‌وهوایی متنوعی طراحی می‌شوند به‌خاطر همین کاربران و کارفرمایان ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه زمان زیادی را صرف ساخت‌وساز برای محل استراحت کارکنان و کارگران بکنند از کانکس‌های پیش‌ساخته ۱۵ متری استفاده کنند. ضمناً  این کانکس‌ها قابل شستشو هستند و بعد از مدتی استفاده می‌توان آنها را به‌صورت دست‌دوم نیز به فروش رساند. قیمت کانکس‌ ۱۵ متری باتوجه‌به نوع کاربری و مصالح بکار رفته برای ساخت آن، متغیر است.

امتیاز به این مطلب

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *